«سرجوخه» از تولیدات موفق سیما در سال‌های اخیر است + صوت
کد خبر: 4012687
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
سامان صفاری:

«سرجوخه» از تولیدات موفق سیما در سال‌های اخیر است + صوت

سریال «سرجوخه» به مدد کارگردانی قوی و فیلمنامه‌ خوب توانسته به یکی از کارهای خوب سیما در سال‌های اخیر تبدیل شود.

سامان صفاری، بازیگر سریال «سرجوخه» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: من در سریال «خانه امن» تجربه موفقی با احمد معظمی داشتم. نقش پیام در آن سریال مورد پسند مردم قرار گرفت. بعد از این موفقیت معظمی پیشنهاد بازی در نقش کیان را به من داد. جالب است بدانید وقتی فیلمنامه «سرجوخه» را خواندم از همان ابتدا می‌دانستم این اثر یکی از تولیدات موفق سیما خواهد بود.

وی افزود: برای موفقیت یک سریال باید یک مجموعه به‌خوبی کنار هم قرار گیرد. در «خانه امن» و «سرجوخه» این اتفاق رخ داد. نتیجه این هماهنگی و چیدن صحیح پازل‌ها نیز رضایت تماشاگر شد.

این بازیگر با بیان اینکه «سرجوخه» توانست مخاطب را با تلویزیون آشتی دهد، بیان کرد: مخاطب امروز سریال‌هایی نظیر «بازی مرکب» یا «پیکی‌بلایندر» را نگاه می‌کند برای همین راضی کردن او بسیار سخت است اما «سرجوخه» به مدد توانایی کارگردان توانسته مخاطب را به سوی خود بکشاند. درباره این سریال باید بگویم پیش‌بینی قسمت‌های بعدی به هیچ وجه برای مخاطب امکان‌پذیر نیست و همین مسئله امتیازی است که موفقیت «سرجوخه» را تضمین می‌کند.

صفاری بازی‌های «سرجوخه» را بسیار روان توصیف کرد و گفت: با راهنمایی احمد معظمی بازی‌‌ها در این مجموعه خوب و روان است. این ادعایی نیست که من تنها آن را بگویم، بلکه در نقد‌های منتقدان هم می‌توان این مسئله را به خوبی مشاهده کرد. این مجموعه فرم جدیدی از سریال‌سازی را خلق کرد، پس مطمئن هستم در آینده کارهایی نظیر «سرجوخه» باز هم تولید خواهد شد.

کد

این بازیگر ادامه داد: تهیه‌کننده و کارگردان «سرجوخه» یک امتیاز بسیار خوب دارند آن هم اعتماد به جوانان است. این در حالی است که فرصت دادن به جوان‌ها ریسک بالایی دارد، چون ممکن است کار موفق نباشد اما به واسطه دانش معظمی و به‌روز بودن او اتفاقات در سریال‌هایی که او جلوی دوربین می‌برد به نتیجه خوبی منجر می‌شود. از نگاه من فیلمساز باید به‌روز باشد تا بتواند در چرخه سینما و تلویزیون باقی بماند. این خصیصه در احمد معظمی به بهترین شکل دیده می‌شود.

وی با بیان این که ایفای نقش کیان بسیار سخت و دشوار است، توضیح داد: بازی در چنین نقشی همانند راه رفتن روی لبه تیغ است چون ممکن است به واسطه کمی لرزش نقش خراب شود، اما خوشحالم نقش کیان توانست مورد پسند مردم قرار گیرد.

صفاری در پاسخ به این سوال که آیا در انتخاب‌های بعدی‌اش، آثاری با کیفیت نظیر «خانه امن» و «سرجوخه» وجود خواهد داشت؟ بیان کرد: بازیگر به طور قطع نمی‌تواند بگوید در آینده همه نقش‌هایی که ایفا می‌کند خوب است چون ممکن است در یک سریال عوامل و فیلمنامه قوی باشد اما کار به هر دلیل ممکن خوب از کار در نیاید ولی من همه تلاشم را خواهم کرد که در انتخاب‌هایم بهترین تصمیم را بگیرم ولی باز هم نمی‌شود پیرامون چنین موضوعی اظهار نظر دقیق کرد.

پیشنهادات تکراری

بازیگر «خانه امن» اضافه کرد: وقتی فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» را بازی کردم نقش‌های مشابه متعددی به من ارائه شد ولی همه خطرات را به جان خریدم و حاضر نشدم کار قبلی را تکرار کنم. در آینده نیز تجربه‌های جدیدی را از من شاهد خواهید بود گواه ادعا نیز، دو فیلم سینمایی است که به زودی از من اکران خواهد شد و چهره جدید را از من در این دو اثر سینمایی شاهد خواهید بود.

وی در پاسخ به این سوال که جدا از «خانه امن» و «سرجوخه» آیا نقشه دیگری است که او آن را دوست داشته باشد؟ تاکید کرد: همه نقش‌هایی که ایفا کرده‌ام عمدتاً مورد پسندم هستند، اما بازی در فیلم «ننه هما» یکی از اتفاقات خوبی بود که از حضور در آن لذت بردم و امیدوارم کارگردان خوشفکر آن دوباره فیلم بسازد.

بودجه «سرجوخه» قابل مقایسه با تولیدات پلتفرم‌ها نیست

صفاری با بیان اینکه بودجه ساخت سریال سرجوخه قابل مقایسه با تولیدات پلتفرم‌ها، نیست، گفت: به‌جرئت بگویم بودجه ساخت این سریال یک دهم برخی تولیدات شبکه نمایش خانگی است اما این «سرجوخه» بود که توانسته رضایت تماشاگران را جلب کند، البته در میان تولیدات شبکه نمایش خانگی، سریالی نظیر «زخم کاری» نیز ساخته می‌شود که به شخصه از دیدن تک تک قسمت‌های آن لذت بردم.

وی با بیان اینکه حضور بازیگر به تنهایی نمی‌تواند موفقیت فیلم یا سریالی را تضمین کند، اظهار کرد: اگر برخی آثار شبکه نمایش خانگی موفق نیست دلیلش را باید در فیلمنامه جستجو کرد چون اگر از بهترین‌ بازیگران استفاده کنیم اما اگر فیلمنامه خوب نباشد آن اثر مورد پسند واقع نخواهد شد.

صفاری ادامه داد: یک قسمت از «سرجوخه» به آنتن نرسید. شاید باورتان نشود کامنت‌های فراوانی برای من ارسال شد که چرا این اتفاق رخ داده یا اینکه در خیابان مرا به اسم کیان صدا می‌کنند. این امر نشان می‌دهد سریال مورد پسند واقع شده است. این امر هم ربط چندانی به بازیگر ندارد بلکه قدرت فیلمنامه و کارگردان است که چنین اتفاقی را رقم زده است. در این سریال نقش‌ها به اندازه قوی هستند که هیچ بازیگری نمی‌تواند ادعا کند نسبت به پارتنرهای دیگر بالاتر است.

انتهای پیام
captcha