ویژگی‌های برجسته در سیره عملی امام یازدهم
کد خبر: 4012973
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
مدرس حوزه علمیه تبیین کرد:

ویژگی‌های برجسته در سیره عملی امام یازدهم

مدرس حوزه علمیه لرستان با تأکید بر اینکه سه ویژگی شاکر بودن، مجاهدت و آمادگی مردم برای عصر غیبت در امام یازدهم شیعیان برجسته است، اظهار کرد: آن حضرت شرایط بد محاصره و زندانی بودن را به شرایط خوب تبدیل کرد؛ در یک معنا تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام سیدنواب موسوی، مدرس حوزه علمیه لرستانحجت‌الاسلام سیدنواب موسوی، مدرس حوزه علمیه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تبریک ولادت امام حسن‌ عسکری(ع)، اظهار کرد: ائمه‌اطهار(ع) دارای ویژگی‌های ممتازی در سیره عملی هستند اما سه ویژگی شاکر بودن، مجاهدت و آمادگی مردم برای عصر غیبت در امام یازدهم شیعیان برجسته است.

وی با اشاره به اینکه امام حسن‌ عسکری(ع) بیشتر عمر خود را در محاصره و یا پادگان نظامی سپری کرد، گفت: نخستین درس امام حسن‌ عسکری(ع) شاکر بودن بر شرایط است؛ آن حضرت تسلیم محض در برابر خداوند بود و نسبت به شرایط زندگی‌اش شکوه و شکایتی نداشت.

موسوی با اشاره به اینکه بعد از امام رضا(ع) ائمه در خفقان بودند، افزود: شرایط امام حسن‌ عسکری(ع) شرایط ارتباط با واسطه‌های آن حضرت بود و مردم به سهولت نمی‌توانستند به آن حضرت دسترسی داشته باشند.

مدرس حوزه علمیه لرستان ادامه داد: آنچه از سیره امام حسن‌ عسکری(ع) برداشت می‌شود این است که ما در هر شرایطی شاکر باشیم و اگر ما شاکر زمان خود باشیم از آن بهترین استفاده را می‌بریم؛ به‌معنای دیگر آن حضرت شرایط بد را به شرایط خوب یا تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه درس دیگری که از سیره امام حسن‌ عسکری(ع) برداشت می‌شود مجاهد بودن است، گفت: در زمان امام حسن‌ عسکری(ع) شبهات در باب اصل امامت فراوان بود و آن حضرت با مجاهدت فراوان شبهات را پاسخ می‌داد و مردم را برای عصر غیبت آماده می‌کرد.

موسوی دیگر ویژگی سیره عملی امام یازدهم شیعیان را کادرسازی برای زمان غیبت برشمرد و بیان کرد: تمام نواب امام زمان(عج) که واسطه مردم و آن حضرت بودند شاگردان مکتب امام حسن‌ عسکری(ع) هستند.

مدرس حوزه علمیه لرستان با تأکید بر اینکه از دیدگاه امام یازدهم شیعیان مهم‌ترین زاد و توشه انسان در قیامت تقواست، افزود: امام حسن‌ عسکری(ع) در نامه‌ای که برای شیعیان می‌نویسد از مواهب تقوا یاد می‌کند و شیعیان را به رعایت در تقوا و امانت‌داری سفارش می‌کند.

وی گفت: سفارش و وصایای امام یازدهم این است که تقوای الهی را فراموش نکرده، در اطاعت فرمان خدا کوشش، حق همسایه را رعایت و بسیار به یاد خدا باشیم، چراکه یاد خداوند مایه آرامش روحی و روانی انسان و مانع غبارگیری قلب می‌شود.

انتهای پیام
captcha