جنبش‌های دانشجویی باید نشأت گرفته از ارزش‌های اصیل اسلامی و قرآنی باشند
کد خبر: 4019261
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

جنبش‌های دانشجویی باید نشأت گرفته از ارزش‌های اصیل اسلامی و قرآنی باشند

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: مبانی اندیشه‌های راهبردی جنبش‌های دانشجویی و دانشجویان باید نشأت گرفته از ارزش‌های اصیل اسلامی قرآنی، اخلاقی و انسانی باشد.

امین رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل‌از روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی استان، امین رستم‌زاده، رئیس شورای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، ۱۶ آذر در جمع اعضای شورای مرکزی سازمان دانشجویان دانشگاه‌های ارومیه که به‌مناسبت روز دانشجو برگزار شده بود، اظهار کرد: شکستن حلقه ظلم، کبر و بردگی اقتصادی، علمی، فرهنگی با اندیشه‌ای متعالی و جوهری رسالت اصلی دانشجو و خط فکری جنبش دانشجویی آرمان‌خواه است.

وی افزود: مبانی اندیشه‌های راهبردی جنبش‌های دانشجویی و دانشجویان باید نشأت گرفته از ارزش‌های اصیل اسلامی قرآنی، اخلاقی و انسانی باشد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افق فکری دانشجو با سراب‌ها سیراب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بنیان حرکت پیشرفت‌مدار دانشجویان بر مبنای یک چارچوب علمی و نظری و از همه مهمتر آموزه‌های متعالی ارزشی، انسانیت، بشریت و اخلاقیات بنا شده است.

وی با اشاره به سه شهیدی که خون‌شان در دانشگاه تهران به‌خاطر مقابله و عدم سرسپردگی و عدم بردگی ملت ایران در مقابل سردم‌داران استکبار جهانی که به‌دنبال تحقیر علمی اقتصادی و سیاسی کشور بودند، ریخته شده گفت: تفکر متعالی و از جنس مردم بودن دغدغه این شهیدان سبب شد که آنان جاویدان و اثرگذار در تاریخ سیاسی کشور تا به امروز  باشند.

رستم‌زاده گفت: صحنه تقابل امروز کشور برای دانشجویان آرمان‌خواه در عرصه‌های علم و فناوری اقتصادی و امیدآفرینی و از همه مهمتر ترویج فرهنگ قرآنی، انسانیت‌مداری و اخلاق‌محوری و نهاینه کردن آن در تمامی ابعاد روابط اجتماعی با تکنیک‌های علمی و عملی برای خدمت کیفی‌تر به مردم معنی پیدا می‌کند.

این استاد حقوق دانشگاه تولید محتوا و و بسترسازی و احصاء راهبرد و تکنیک‌های فسادستیزی عمل به دین و قرآن، قانون‌مداری، شایسته‌سالاری، تحقق انگاره‌های واقعی حقوق شهروندی از هر دو بعد موضوع، انضباط اجتماعی و اصلاح سبک زندگی و کاری جامعه، تقویت وجدان کاری، فرهنگ اعتماد به جوانان، کارآفرینی، شفافیت و صداقت، جهاد علمی و موضوع مهم حل تعارض منافع در همه عرصه‌های جامعه را از کلیدواژه‌های پیشخوان خط فکری دانشجوی انقلابی و آرمان‌خواه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در گام اول با بصیرت، علم، دانش و آگاهی در موضوعات فوق ضمن تولید محتوای علمی و عملی و راهبردهای پیاده کردن این مفاهیم غنی و ارزشمند برای تعالی جامعه در گام دوم اقدام به نظارت و مطالبه‌گری بر آن نیز داشته باشند که بدون تحقق گام اول حرکت در گام دوم وضعیتی شعارگونه و منفعلانه و بی‌محتوا خواهد داشت لذا سیرت‌دهی به صورت موضوعات چه در محیط ذهنی مردم جامعه و چه در اندیشه خود دانشجو یکی از پیش زمینه‌ها و واجبات دانشجوی آرمان‌خواه و مطالبه‌گر واقعی است.

 رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی دردمندی و حمایت از هم‌نوعان و ضعیفان و رویکرد فکری خلاقانه به موضوع فقرزدایی را از همه ابعاد جامعه خصوصاً فقر مادی را از دیگر دغدغه‌های دانشجو ذکر و عنوان کرد: از بین بردن فقر در ابعاد ارزشی، دینی، اخلاقی، علمی، اجتماعی، سیاسی و فکرآفرینی زاینده و خلاق که همگی در زیست بوم پیشرفت جامعه از مولفه‌های مهم در مدل‌ها و زنجیره‌های پیشرفت محسوب می‌شوند باید به عنوان دیگر دغدغه‌های فکری دانشجویان مدنظر باشد.

 وی گفت: دانشگاه محل صدای اندیشه‌ها برای بیدار کردن طبیبانه جامعه از رخوت‌ها، سستی‌ها، خمودگی‌ها و ناراستی‌ها به سمت تعالی است.

 رستم‌زاده تهذیب را یکی دیگر از خصیصه های مهم این قشر اثرگذار جامعه ذکر و خاطرنشان کرد: امروز وظیفه خطیر دانشجو پیاده‌کردن علمی و عملی بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

انتهای پیام
captcha