اشتغال ۴۳۵ نفر با اجرای طرح مشاغل خانگی در سمنان
کد خبر: 4019398
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

اشتغال ۴۳۵ نفر با اجرای طرح مشاغل خانگی در سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از اشتغال ۴۳۵ نفر با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان خبر داد.

اشتغال ۴۳۵ نفر با اجرای طرح مشاغل خانگی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، عصر روز گذشته، 16 آذر در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است گفت: این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاددانشگاهی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان در حال اجرا است افزود: بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند و تاکنون سه هزار نفر در سامانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان ثبت‌نام کردند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با تأکید بر اینکه در فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان (اتصال به بازار)، تا کنون ۴۳۵ نفر از متقاضیان و تولیدکنندگان محصولات مشاغل خانگی به بازار متصل شدند یادآور شد: در مرحله اول، سه هزار و ۱۶۱ نفر از متقاضیان کل استان، در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد در مرحله دوم، دو هزار ۹۷۵ نفر از متقاضیان ابتدا به تفکیک فعالیتها، ارزیابی و استعداد سنجی شدند.

رهایی ادامه داد: در این بخش ابتدا متقاضیان به تفکیک مستقل و یا پشتیبان، استعدادسنجی شده و پس از آن به ارائه مشاوره‌های عمومی و مشاوره‌های تخصصی هدایت می‌شوند، تاکنون حدود یک هزار و ۱۰۹ نفر از متقاضیان خدمات مشاوره و هدایت شغلی دریافت کرده‌اند.

به گفته وی؛ در این مرحله ۴۸ دوره آموزشی شامل ۱۲ دوره آموزش عمومی برای یک هزار و ۱۵۰ نفر، ۱۴ دوره آموزش تخصصی برای ۴۲۵ نفر و ۱۰ دوره آموزش مهارتی برای ۴۲۵ نفر از متقاضیان برگزار شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با تأکید بر اینکه در مرحله سوم طرح ملی مشاغل خانگی که اتصال به بازار نام دارد و از امتیازهای ویژه این طرح محسوب می‌شود یادآور شد: تاکنون ۴۳۵ نفر از متقاضیان و تولیدکنندگان مشاغل خانگی با کمک و مشاوره‌های عمومی و تخصصی پیشرانان و کارشناسان این طرح به بازار متصل شدند و برای آنها اشتغال ایجاد شده است.

رهایی از راه‌اندازی و ایجاد سه شبکه تولید و فروش مشاغل خانگی در استان سمنان خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در این طرح به دنبال ایجاد شبکه‌های کسب و کار خانگی در سطح استان‌ها و در رسته‌های مختلف شغلی است که از این طریق با ایجاد زنجیره ارزش در راستای توسعه اکوسیستم کسب‌وکار خانگی گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام موجب استمرار، پایداری، ماندگاری و مشخص شدن مسیر توسعه آن در آینده می‌شود متذکر شد: برخی از شبکه‌های کسب‌وکار در صورت داشتن برنامه توسعه امکان تبدیل‌شدن به یک نهاد مستقل در آینده را خواهند داشت، که در این راستا تاکنون شبکه تولید دستبافت‌های سنتی مهدیشهر و شبکه تولید فرش در شهرستان شاهرود و شبکه تولید تابلوفرش در گرمسار ایجاد و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha