برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن همزمان با سالروز شهید سلیمانی در کرمان
کد خبر: 4020337
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن همزمان با سالروز شهید سلیمانی در کرمان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در کرمان همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: این کرسی‌های تلاوت قرآن عمومی هستند و در محل مساجد جامع شهرستان‌ها برگزار می‌شوند.

رضا فتحی‌زاده رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

رضا فتحی‌زاده، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان بیان کرد: به مناسبت ایام سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همت حوزه قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با همکاری دفاتر ائمه جمعه، فرمانداران، ادارات ارشاد و سایر دستگاهای فرهنگی شهرستان‌های استان 16 کرسی تلاوت قرآن در شهرستان‌های استان کرمان برگزار  می‌شود.

وی با بیان اینکه این کرسی‌های تلاوت قرآن عمومی است و در محل مصلی یا مساجد جامع شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت: تقویم این مراسم از ابتدای شروع برنامه‌های سالگرد سردار دلها تا یک روز پس از سالگرد است تا ثواب قرائت قرآن به روح مطهر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تقدیم شود.

فتحی‌زاده با بیان اینکه در واقع این کار با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، تصریح کرد: ما برای انجام این کار احساس تکلیف می‌کنیم و دِینی است که برای سردار سلیمانی و همه شهدا داریم که باید ادا شود.

وی برگزاری این چنین کرسی‌هایی را یک فرصت آموزشی برای قاریان قرآن دانست و گفت: استان کرمان جهان شهر مقاومت است و می‌طلبد یک برنامه ویژه قرآنی، فرهنگی و دینی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شود که ادای تکلیف جامعه قرآنی استان است.

انتهای پیام
captcha