شیوع کرونا در چهامحال‌وبختیاری به کمترین میزان در یکسال گذشته رسید
کد خبر: 4021189
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

شیوع کرونا در چهامحال‌وبختیاری به کمترین میزان در یکسال گذشته رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به سیر نزولی ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: میزان شیوع بیماری در استان به کمترین میزان خود در یکسال گذشته رسیده است  و در حال حاضر تعداد موارد بستری کرونایی در مراکز درمانی استان کمتر از ۵۰ نفر است.

شیوع کرونابه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۲۴ آذرماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سیر بیماری کرونا در استان دارای ثبات و نزولی است، اظهار کرد: از زمان عبور از قله پیک پنجم کرونا در استان مدت زمان زیادی می‌گذرد، در ابتدا نگران شکل‌گیری موج ششم کرونا بودیم که پس از چند هفته موج بعدی آغاز شود، اما خوشبختانه تاکنون شاهد پیک جدید نبوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه نمی‌توان با قطعیت گفت که پیک کرونایی جدیدی شکل نخواهد گرفت، گفت: این ویروس جهش‌های متعددی داشته است، اگر این ویروس ثابت می‌ماند و تغییر ساختمانی نداشت، دیگر شاهد موج جدیدی نبودیم.

وی افزود: هرچه فاصله پیک پنجم تا پیک بعدی بیش‌تر باشد با اطمینان خاطر بیش‌تری می‌توان گفت که احتمال شکل‌گیری موج بزرگ وجود نخواهد داشت.

شیرانی با اشاره به سیر نزولی ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: میزان شیوع بیماری در استان به کمترین میزان خود در یکسال گذشته رسیده است  و در حال حاضر تعداد موارد بستری کرونایی در مراکز درمانی استان کمتر از ۵۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: موارد بیماران سرپایی و بدحال کرونایی در استان رو به کاهش است، امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری ۵۸ درصد است

در ادامه جلسه جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه روند واکسیناسیون و تزریق واکسن کرونا در استان بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: اجرای طرح مدیریت هوشمند کنترل کرونا (طرح امید) از هفته جاری در استان آغاز شده است، این طرح با هدف تبادل اطلاعات در سامانه امید برای ایجاد تعادل در زندگی شهروندان در ایام کرونا و صیانت از سلامتی آن‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ترغیب شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون باید در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری ۵۸ درصد بوده که این عدد از میانگین کشوری بالاتر است.

مردانی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه شده‌اند، گفت: شش شهرستان استان در وضعیت آبی و چهار شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها باتوجه به سویه امیکرون می‌تواند خطرآفرین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان باید در اولویت آموزش و پرورش قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: باتوجه به فضای محدود کلاس‌های درس و تعداد بالای دانش‌اموزان بحث تهویه در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین به بحث واکسیناسیون این قشر توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی در پایان عنوان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به شب یلدا و احتمال شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی می‌طلبد رسانه‌ها مردم را نسبت به خطرات ویروس کرونا و امکان انتشار ویروس در مهمانی‌های خانوادگی آگاه کنند.

انتهای پیام
captcha