استحاله فرهنگی؛ راهبرد جنگ نرم / از دشمن غافل نشویم
کد خبر: 4023275
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
تحلیلگر مسائل سیاسی:

استحاله فرهنگی؛ راهبرد جنگ نرم / از دشمن غافل نشویم

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه فرهنگ غربی به هیچ‌ کدام از ادیان توحیدی اعتقادی ندارد، گفت: راهبرد جنگ نرم استحاله فرهنگی است و باید مراقب باشیم در این عرصه شکست نخوریم.

امیرعلی حیدر امیری، تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیابه گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، مدرس حوزه و دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا شامگاه جمعه، سوم دی در نشست مجازی که ویژه مسئولان سایت‌ها و‌ پایگاه‌های جبهه انقلاب لرستان برگزار شد، با اشاره به عجز و ناتوانی دشمن در جنگ فیزیکی بر علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: دشمن در حال حاضر با بهره‌گیری از جنگ نرم، به دنبال تغییر باورها و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی بر لزوم شناسایی تفاوت‌های جنگ فیزیکی و جنگ نرم تأکید کرد و با اشاره به اینکه در جنگ فیزیکی دشمن را می‌شناسیم و فعالیت‌هایش رصد می‌شود، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز جهت، نوع سلاح و مشخصات دشمنان مشخص بود.

این کارشناس سیاسی نوع دیگری از جنگ فیزیکی را جنگ نیابتی دانست و با اشاره به اینکه دشمنان به‌ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در جنگ نیابتی از آنجا که نمی‌توانند با یک ملت مستقیم درگیر شوند تروریست‌ها را اجیر می‌کنند، ادامه داد: در جنگ نیابتی، تروریست‌ها ساماندهی شده و بر علیه ملت‌ها می‌جنگند که نمونه آن تشکیل داعش به نیابت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه داعش در سوریه، افغانستان، پاکستان و آفریقا با تفکر شیعه مبارزه می‌کند، اظهار کرد: نوع دیگری از جنگ نیابتی، تجهیز، تطمیع و تقویت گروه‌های تجزیه‌طلب بر علیه ایران است کمااینکه 17 گروه تجزیه‌طلب در مرزهای کشور داریم که با عناوینی چون الاحوازیه، جیش‌الظلم، دموکرات، پژاک و کومله فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ فیزیکی بر علیه جمهوری اسلامی ایران عاجز و ناتوان است و به همین سبب به جنگ نرم روی آورده است، اضافه کرد: در جنگ نرم تیری شلیک نمی‌شود، هواپیمایی به پرواز در نمی‌آید و توپخانه‌ای وجود ندارد بلکه دشمن در قالب فیلم، هنر و سبک زندگی پیش می‌آید و سیاست آن بر مبنای فریب و نیرنگ است.

امیری با اشاره به اینکه در تهاجم فرهنگی دشمن به دنبال نابودی فرهنگ کشور مقصد است، افزود: غنای فرهنگی و اسلامی ایران به حدی بود که دشمن نتوانست در این عرصه موفق شود البته باید از دشمن غافل نشویم چراکه استکبار جهانی می‌خواهد فرهنگ ایرانی و اسلامیت را استحاله کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اروپا تا قبل از رنسانس از منابع اسلامی استفاده می‌کرد و از دوره تجدید فرهنگ اروپا و رنسانس ۴۰۰ سال می‌گذرد، گفت: ویژگی رنسانس این بود که اعتقاد به دین و معنویت نداشت کمااینکه در رنسانس به نام آزادی، خانواده را متلاشی کردند و در حقیقت آزادی زن به بردگی زن تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلام زن در کنار خانواده باید در اجتماع هم باشد اما در فرهنگ غربی و اروپا از زن به‌عنوان یک کالا و ابزار تبلیغی استفاده می‌کنند، افزود: رنسانس جوانان را به سمت هیجانات جنسی کشانید کمااینکه امروز نیز در فیلم‌های اروپایی، یک تم و زمینه هیجانات جنسی وجود دارد.

امیری با اشاره به اینکه وظیفه ما در قبال جنگ نرم، بالا بردن بصیرت است چراکه امروز باید با فرهنگ الحادی غرب مبارزه کنیم، گفت: فرهنگ غرب به هیچ یک از ادیان توحیدی اعتقادی ندارند، در کشور آلبانی ۱۵۰۰ نفر از منافقین به‌طور سازماندهی شده بر علیه ما شبهه ایجاد می‌کنند و در حیفای اسرائیل ۵۰۰ نفر از بهائیت در فضای مجازی به دنبال شبهه‌افکنی هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا پاسخگویی به شبهات را از الزامات ایستادگی در مقابل جنگ نرم دانست و اظهار کرد: افسران جنگ نرم باید پایه‌های فرهنگی را تقویت کنند کمااینکه لازمه ایستادگی در مقابل جنگ نرم، انسجام افسران جنگ نرم است.

انتهای پیام
captcha