جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان کمک مردمی برای آزادسازی زندانیان در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4024687
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
در قالب پویش «سردار سلیمانی» انجام شد؛

جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان کمک مردمی برای آزادسازی زندانیان در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در قالب پویش «سردار سلیمانی» دو میلیارد تومان کمک مردمی برای آزادسازی ۸۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی استان جمع‌آوری شده است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، هشتم دی‌ماه در مراسم بصیرت و میثاق با امت و ولایت، اظهار کرد: پس از انتخابات ۸۸ و فتنه‌ای که کشور را ماه‌ها درگیر خود کرد مردم با پشتیبانی از ولایت‌فقیه حمایت خود را از ایشان نشان دادند، سیل خروشان ۹ دی نشان‌دهنده اعتماد ملت به نظام بود، بنابراین مسئولان باید بدانند امنیت، اقتدار و استقلال این کشور حاصل خون شهدا بوده و نباید طوری عمل کنیم که شرمنده خون شهدا و ملت شویم.

وی افزود: شهید سلیمانی به معنی واقعی مرد میدان بود بنابراین برای حل و فصل مشکلات جامعه در تمامی سنگرها باید بتوانیم همانند سردار سلیمانی میدانی و عملیاتی در خدمت مردم باشیم وخوش‌رویی و برخورد شایسته با افراد از ویژگی های بارز سردار سلیمانی بود، تصریح کرد: نیاز است در قوه قضائیه نیز برخوردی همراه با تواضع و فروتنی با ارباب رجوع داشته باشیم.

عتباتی بیان کرد: اطاعت‌پذیری، ولایت‌پذیری، استکبارستیزی ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی بود که ایشان را به سردار دل‌ها تبدیل و تشییع جنازه کم‌نظیر را خلق کرد و دشمنان، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی متصور بودند که با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت شکست می‌خورد ولی آمنها باید بدانند حاج قاسم یک مکتب و الگو برای جهانیان بود و امروز شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از خود سلیمانی است. 

وی ادامه داد: انتقام سخت ادامه خواهد داشت اما نباید از پیگیری حقوقی شهادت سردار سلیمانی غافل شویم و تمامی حقوق‌دانان مسلمان، قضات باید این موضوع را از ابعاد بین‌المللی دنبال کنیم چراکه به شهادت رساندن سردار سلیمانی یک نقض آشکار حقوق بشر بوده و سکوت دولت‌های غربی نشان از نگاه سلیقه‌ای و خاص غرب به مسئله حقوق بشر است و بی‌تردید موشک‌باران پایگاه آمریکایی در عراق بی‌نظیرترین اتفاق ممکن بود چون تاکنون هیچ کشوری جرئت آن را نکرده بود که حتی سلاح خود را به سمت ایالات متحده نشانه بگیرد چه برسد به اینکه مواضع آمریکا را مورد شلیک قرار دهد و در نهایت اینکه سربازان سپاه پاسداران مواضع آمریکا را بمباران کرد و شاهد خروج خفت‌بار آمریکاییان از عراق شدیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در  چهار سال گذشته تعداد ۳۹۹ قاضی در استان مشغول خدمت بودند اما امسال این تعداد به ۳۶۷ نفر رسیده یعنی نیرو کاهش یافته اما پرونده‌های ورودی افزایش یافته است پس با اقدامات جهادی می‌توان در خدمت قضایی مردم بود و باتوجه به راه‌اندازی پویش «سردار سلیمانی» تاکنون دو میلیارد تومان توسط خیرین برای آزادسازی ۸۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان جمع‌آوری شده است. 

افزایش روحیه جهاد با الگوپذیری از سردار سلیمانی 

سردار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در این مراسم گفت: برخی خواص در فتنه ۸۸ و برخی فتنه‌های دیگر منحرف شدند و این افراد دانسته در زمان اوایل انقلاب و در آن سال به انقلاب، نظام، شهدا و ملت خیانت کردند و باید به این ملت شریف و خون پاک شهدا و امام شهدا پاسخ بدهند.

وی افزود: شهادت اتفاقی نیست خداوند حاج قاسم را برای ایثارگری نگه‌ داشت و در آخر به آرزویش که شهادت بود رساند و حاج قاسم یک فرهنگ بود باید این فرهنگ در جامعه ساری و جاری شود و روحیه جهادی ویژگی بارز سردار سلیمانی بود و ما مدیون شهید سلیمانی هستیم برای انجام درست وظایف خود باید جهادی کار کنیم و فرهنگ جهاد باید ترویج یافته و این روحیه جهادی بین نسل‌های آینده نیز نهادینه شود. 

سردار اوصانلو بیان کرد: ۹ دی روز خدا بود و این حماسه با اذن الهی و بصیرت و هوشمندی ملت اتفاق افتاد و در برخی عرصه‌های جامعه کسانی روی کار آمدند که نفوذی بودند باید با بصیرت دست دشمنان را شناسایی و قطع کرد. استان ما محل شهادت ۳۶ هزار شهید مهاجر و ۱۲ هزار شهید بومی است و ما مدیون خون شهدا هستیم و باید پشتیبان ولایت باشیم و در هر جایگاهی هستیم باید ادامه‌دهنده فرهنگ دفاع مقدس باشیم. 

حماسه ۹ دی نمایش ولایت‌مداری ملت است 

حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: حماسه ۹ دی به دلیل خداشناسی و اتکای مردم به خداوند و ولایت رخ داد و باطن ولایت توحید است و توحید به‌صورت ولایت در جامعه ظهور می‌کند و هدف فتنه ۸۸ نابودی ولایت بود که ستون محوری انقلاب است و آنچه در حماسه ۹ دی رخ داد نمایش ولایت‌مداری ملت ایران  با تأسی از حضرت فاطمه(س) بود. 

وی افزود: امام خمینی(ره) ادبیات الهی را وارد میدان کرد و فرزندان انقلاب توانستند نقشه‌های آمریکارا در منطقه تغییر دهند و تصرف ناو آمریکایی ـ انگلیسی نشان داد با تکیه بر قدرت الهی می‌توان ابر قدرت‌های پوشالی را تحقیر کرد و حاج قاسم معجزه انقلاب اسلامی و پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) بود که تا قیامت مکتب سردار سلیمانی مانند مکتب حسینی ماندگار بوده و رهروان فراوانی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: ایجاد داعش یک فتنه آخرالزمانی بود که دشمن با هزینه‌کرد میلیاردها دلار برای تجهیز و آموزش آن، نظام اسلامی را هدف گرفته بود که با شجاعت و بصیرت سردار سلیمانی و محور مقاومت موجب تحقیر دشمنان نظام و اسلام  و خنثی‌سازی این توطئه شد.

انتهای پیام
captcha