۲۵ مورد ابتلای مشکوک به اُمیکرون در سمنان
کد خبر: 4028086
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

۲۵ مورد ابتلای مشکوک به اُمیکرون در سمنان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از وجود ۲۵ مورد ابتلای مشکوک به اُمیکرون در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.

وجود ۲۵ مورد ابتلای مشکوک به امیکرون در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان امروز، 22 دی در جمع خبرنگاران از افزایش محدود موارد ابتلا و بستری در شهرستان‌های تحت‌پوشش خبر داد و گفت: با وجود این، به دلیل تعداد کم موارد ابتلا و بستری، خوشبختانه شرایط کاملا تحت کنترل است

وی با اشاره به افزایش موارد مشکوک به اُمیکرون در مناطق تحت‌ پوشش این دانشگاه خبر داد و افزود: بعد از شناسایی امیکرون در کشور و برخی استان‌های همجوار، شاهد افزایش محدود بستری‌ها بودیم که در استان سمنان و در مناطق تحت پوشش دانشگاه نیز با رشد ۱۲ درصدی بستری‌ها روبرو بودیم.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با تأکید بر اینکه خوشبختانه موارد فوتی در استان رشدی نداشته یادآور شد: خوشبختانه هفته گذشته هیچ مرگ ناشی از کروناویروس در مناطق تحت پوشش دانشگاه گزارش نشد. البته این هفته یک مرگ ناشی از کرونا که مربوط به یک شهروند ۹۴ ساله بوده در مناطق تحت‌پوشش ثبت شده است.

قدس با بیان اینکه موارد ابتلا اُمیکرون در سطح کشور نیز تحت کنترل است یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها در این شرایط شکننده امری ضروری است چرا که با افزایش احتمالی موارد ابتلا موارد بستری و متعاقب آن موارد مرگ نیز می‌تواند افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر چندین مناسبت ملی و مذهبی در کشور داشتیم اظهار کرد: احتمال نقش این مناسبت‌ها که با اجتماعاتی نیز همراه بوده، در افزایش موارد بستری هست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان متذکر شد: با وجود تحت کنترل بودن شرایط، همچنان شرایط شکننده است و لذا همکاری مردم با مدافعان سلامت در این شرایط می‌تواند به بهبود شرایط کمک شایانی کند.

قدس با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه در وضعیت آبی هستند گفت: البته نباید این مهم را از نظر دور داشت که رنگ آبی به هیچ عنوان به معنای خیال راحت و نبود خطر ابتلا نیست.

وی بر ضرورت توجه بیش از پیش به واکسیناسیون تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود که با جدی گرفتن تکمیل واکسیناسیون به فرایند افزایش ایمنی جامعه کمک شود.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با ابراز رضایت نسبی از استفاده از ماسک در استان گفت: البته در برخی مراکز بزرگ خرید و در برخی تجمع‌ها و دورهمی‌ها شاهد بی‌توجهی‌هایی به پروتکل‌ها هستیم که این موارد نیز باید بهبود یابد.

وی با بیان اینکه تجمعات و دورهمی‌ها می‌تواند اُمیکرون را از کنترل خارج کند اظهار کرد: خوشبختانه استان سمنان در تکمیل واکسیناسیون از استان‌های موفق در کشور است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش دو درصدی واکسیناسیون دز اول و ۵ درصدی دز دوم در یکی دو هفته اخیر خبر داد و گفت: پوشش واکسیناسیون دُز نخست در مناطق تحت پوشش دانشگاه به ۹۴ درصد و پوشش واکسیناسیون دُز دوم نیز با رشد ۵ درصدی به ۸۶ درصد رسیده است.

قدس از رشد قابل توجه واکسیناسیون دُز سوم در استان خبر داد و افزود: واکسیناسیون دُز سوم با رشد سه برابری و افزایش ۳۰۰ درصدی به ۵۷ درصد رسیده که در مقایسه با میانگین‌های کشوری رقم بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: با افزایش واکسیناسیون و تکمیل آن انتظار داریم که موارد ابتلا و بستری در روزهای آتی نیز کاهش بیابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز رضایت از روند واکسیناسیون جمعیت دانش‌آموزی در استان گفت: تاکنون جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان۱۲تا ۱۸ سال در مناطق تحت پوشش واکسیناسیون شدند. پوشش واکسیناسیون دُز اول در جمعیت دانش‌آموزی استان ۹۴ و دز دوم نیز ۸۱ درصد است.

قدس بر ضرورت توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی و خصوصاً استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری در مدارس و خصوصاً دبستان‌ها تأکید کرد و افزود: همکاران ما از برخی مدارس استان بازدید کردند و خوشبختانه رعایت پروتکل‌ها مناسب بوده است. اگرچه تصاویری از برخی مدارس کشور در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان از عدم رعایت پروتکل‌ها داشت.

انتهای پیام
captcha