آخرین آمار کرونایی‌های روزانه در سمنان
کد خبر: 4030855
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

آخرین آمار کرونایی‌های روزانه در سمنان

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن سه بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

آخرین آمار کرونایی‌های روزانه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان شب گذشته 3 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بستری‌ها در این استان گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۰ هزار و ۹۷۳مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته و از دوم لغایت سوم بهمن ماه، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند گفت: به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۰ هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان ادامه داد: علاوه بر این در این مدت ۴۰هزار و ۴۱ بیمار نیز در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند که در این راستا کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و ۸۱۳نفر رسید.

قدس بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون آماده تکمیل واکسیناسیون شهروندان در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه هستند و همچنان دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در وضعیت زرد و چهار شهرستان دیگر نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام
captcha