راه‌اندازی ۶۰ صندوق اعتبار خرد روستایی در اردبیل
کد خبر: 4032068
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

راه‌اندازی ۶۰ صندوق اعتبار خرد روستایی در اردبیل

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ۶۰ صندوق اعتبار روستایی حامی اشتغال و توانمندسازی بانوان در روستاهای استان فعالیت می‌کنند تا توانایی‌های بالقوه بانوان، به بهترین شکل ممکن در جامعه ارائه شود.

راه‌اندازی ۶۰  صندوق اعتبار خرد روستایی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، نهم بهمن‌ماه، اظهار کرد: ۶۰ صندوق اعتبار روستایی حامی اشتغال و توانمندسازی بانوان در روستاهای استان فعالیت می‌کنند تا توانایی‌های بالقوه بانوان، به بهترین شکل ممکن در جامعه ارائه شود.

وی تاکید کرد: نهادسازی و سازماندهی بانوان فعال بخش کشاورزی در قالب تشکل‌های اقتصادی از قبیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی منجر به توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی آنها شده و مسیر اشتغال پایدار و رونق کسب و کارهای خرد روستایی را هموار خواهد کرد.

محمدلو، به نقش بانوان در پیشبرد امور اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی در جامعه اشاره کرد و افزود: ارتقای جایگاه بانوان و توجه مضاعف به این قشر از وظایف مهم مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، تصریح کرد: با اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، استقلال و خودکفایی این قبیل از خانواده‌ها هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار حضرت فاطمه زهرا(س) در طول تاریخ گفت: آن حضرت با ایفای بهینه نقش همسری و مادری، رعایت اصول اخلاقی و در عین حال دفاع از امامت و ولایت نقش بسزایی داشته و به عنوان بهترین الگو و اسوه زنان معرفی شده است.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵، جمعیت استان اردبیل بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر بوده که ۶۲ درصد ساکن شهر و ۳۸ درصد ساکن در مناطق روستایی است ، به ازای هر ۱۰۵ نفر مرد، ۱۰۰ نفر زن در استان اردبیل زندگی می‌کنند و ساختار جمعیتی نشان می‌دهد که با توجه به نرخ رشد پائینی که در استان وجود دارد، شرایط به سمت پیری و سالخوردگی پیش می‌رود.

انتهای پیام
captcha