جهاد تبیینی در برنامه‌های دهه فجر مورد توجه باشد
کد خبر: 4032598
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

جهاد تبیینی در برنامه‌های دهه فجر مورد توجه باشد

امام‌جمعه شاهرود با بیان اینکه ایام‌الله دهه فجر فرصت روشنگری حقایق برای نسل جوان است، گفت: جهاد تبیینی در برنامه‌های دهه فجر مورد توجه باشد.

دهه فجر فرصت روشنگری حقایق برای نسل آینده است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام‌جمعه شاهرود، عصر روز گذشته،10 بهمن در نشست مشترک ستاد شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در برنامه‌های دهه فجر هستیم، گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌ها ویژه نسل جوان استفاده کرد.

وی ادامه داد: ایام‌الله دهه فجر فرصت روشنگری حقایق برای نسل جوان است که در این راستا جهاد تبیینی در برنامه‌های دهه فجر مورد توجه قرار گیرد زیرا تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شود.

امام‌جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه جهاد تبیین، رسالت همه مسئولان و مردم است، یادآور شد: دشمنان همه امکانات خود را به کار گرفته‌اند تا در اذهان جوانان ما نفوذ کنند لذا باید واقعیت را درباره انقلاب و دوران گذشته به نسل جوان منتقل کرد. جوانان دوران پهلوی را ندیده و دشمنان دقیقاً از همین مقوله استفاده می‌کنند تا شبهه‌افکنی کنند که بر این اساس بیشترین جنایات در دوران طاغوت صورت گرفت لذا باید این واقعیت‌ها را به جوانان نسل امروز بیان کرد تا واقعیت‌ها را بدانند.

حسین شیبانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این نشست با اشاره به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه‌های دهه فجر، افزود: میزان سرعت گسترش سویه امیکرون بسیار بالا است و از آنجا که شاهرود در وضعیت زرد و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد باید پرهیز از دورهمی و تجمعات غیر ضروری و تزریق دُز سوم واکسن را مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه دو هفته گذشته تعداد مراجعان به مراکز درمانی و اورژانس روزانه به طور میانگین ۳۷۵ نفر بود که این میزان در هفته گذشته به ۵۰۶ نفر افزایش یافته، اظهار کرد: این آمار نشان از افزایش و سرعت شیوع زیاد کرونا در سویه جدید دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

به گفته شیبانی تعداد بیماران با تست قطعی مثبت سرپایی شهرستان‌های شاهرود و میامی از ۹۷ نفر به ۲۱۴ نفر رسیده که در این راستا هر یک نفر مبتلا به این ویروس می‌تواند فقط در شش ساعت ۱۰ نفر را درگیر کند و لذا این نشان از برد و قدرت شدید ویروس کرونا در سویه جدید دارد.

انتهای پیام
captcha