برپایی نمایشگاه انقلاب در مدارس سمنان
کد خبر: 4032648
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

برپایی نمایشگاه انقلاب در مدارس سمنان

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان سمنان گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۱۵۰ مدرسه استان به همت دانش آموزان برپا خواهد شد.

برپایی نمایشگاه انقلاب در مدارس سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا عرب‌پور، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان عصر روز گذشته 10 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران گفت: یکی از اقداماتی که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان در دستور کار دارد این است که ایده‌های دانش‌آموزان برای اجرا مورد حمایت قرار دهد، گفت: ایده‌های دانش‌آموزان پس از پرورش و مطرح شدن، از صندوق استانی دانش‌آموزی اعتباراتی به این طرح‌ها اختصاص خواهد یافت تا این ایده‌ها در راستای بهبود سطح آموزشی و فرهنگی مدرسه عملیاتی شود

وی با بیان اینکه جشنواره مدرسه انقلاب از دیگر اقداماتی است که توسط اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان در نظر گرفته یادآور شد: این جشنواره برای دهمین سال پیاپی برگزار و شامل نمایشگاه‌های دانش‌آموزی در مدارس می‌شود که در قالب این فعالیت، دو مقوله مهم شامل جریان‌سازی و نیرو سازی دنبال می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان درباره محور جریان سازی اظهار کرد: در دهه فجر برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مدرسه‌ای صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان به عنوان یکی از بخش‌های عظیم و تأثیرگذار اجتماع، در آن فعالیت خواهند کرد که در نهایت به یک جریان بدل می‌شود.

عرب‌پور با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان منتظر برگزاری طرحی نباشند و خودشان عنصر فعال می‌شوند و با راهبری که مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی صورت می‌دهند، در مرکز و محور امور قرار خواهند گرفت افزود: در نیرو سازی نیز سعی کرده‌ایم تا با برگزاری نمایشگاه‌هایی در مدارس، بر پایه پژوهش و روایتگری شرایطی را برای نسل جوان فراهم کنیم که با اندیشه‌های انقلاب آشنا شوند.

به گفته وی؛ در قالب این طرح نمایشگاه‌هایی با ساده‌ترین وسایل موجود در مدرسه‌ها با دست سازه‌های دانش‌آموزی ایجاد می‌شود و دانش‌آموزان در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مدارس انقلابی همچنین بخش روایتگری را نیز دارند، گفت: دانش‌آموزان نسبت به موضوعاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد تحقیق و پژوهش می‌کنند که از جمله موضوعات مرتبط با روایتگری می‌توان به طرح «دیروز ما، امروز ما، فردای ما و مکتب حاج قاسم» اشاره کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان متذکر شد: دانش‌آموزان با توجه به منابعی که ما در اختیارشان قرار می‌دهیم، پژوهش می‌کنند و در نمایشگاه مرتبط با انقلاب به روایتگری آن می‌پردازد.

عرب‌پور با بیان اینکه طرح مذکور شامل نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش دانش‌آموز در رویدادهای کنونی و همچنین گام دوم انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی خواهد بود، افزود: دانش‌آموزان در این طرح‌ها سعی می‌کنند تا نقطه اتصال خودشان را با الگویی مانند شهید سلیمانی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب امسال در ۱۵۰ مدرسه استان سمنان برپا خواهد شد، افزود: ایجاد غرفه‌ها و المان‌های انقلابی در حوزه‌هایی که بیان شد، از جمله بخش‌های این نمایشگاه‌ها خواهد بود که دانش‌آموزان محور اجرای آنها هستند.

انتهای پیام
captcha