جامعه دانشگاهی دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند
کد خبر: 4033497
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

جامعه دانشگاهی دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند

سرپرست دانشگاه لرستان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، گفت: اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان رسالت دارند دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای جامعه تبیین کنند.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در نشست مجازی با عنوان «نقش دانشگاه لرستان در تولید علم پس از انقلاب اسلامی» که شامگاه چهارشنبه، ۱۳ بهمن‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مبتنی بر دانش و معرفت بود، گفت: رسالت تولید علم و دانش و معرفت‌افزایی برعهده دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه حرکت نظام دانشگاهی در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌ویژه محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: وقوع انقلاب اسلامی، حرکت کردن از ظلم و تاریجی به سوی نور و روشنایی و معنویت برای ایران اسلامی بود کمااینکه انقلاب اسلامی ایران، در مسیر اهداف بعثت انبیاء به‌وقوع پیوست.

رئیس بسیج اساتید لرستان با اشاره به اینکه دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که بتواند نقش تمدن‌ساز اسلامی داشته باشد، اظهار کرد: دانشگاه اسلامی دانشگاهی دغدغه‌مند، دردمند و مسئله‌محور است و تلاش می‌کند مشکلات محیط را با رویکردهای علمی و عملیاتی رفع کند لذا ضرورت دارد همه برنامه‌ریزی‌ها در این جهت باشد که تلاش کنیم دانشگاه یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی ایران باشد.  

نظری با تأکید بر تقویت نقش و فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز، افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز متناسب با نیازهای استان، باید بیش از پیش، پویا بوده و همواره رو به جلو حرکت کنند.

سرپرست دانشگاه لرستان ادامه داد: دانشگاه لرستان در ابتدا یک شاخه از دانشگاه شهید چمران اهواز بود ولی الان شاهد هستیم به برکت پیشرفت‌های ناشی از انقلاب اسلامی، دانشگاه لرستان یک دانشگاه دارای توانمندی‌های متعدد و رو به جلو است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، گفت: اعضای هیئت علمی، یاوران علمی (کارکنان) و حتی دانشجویان رسالت دارند دستاوردهای بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی را برای جامعه تبیین کنند، همچنین مشکلات و نارسایی‌ها را هم بیان کنیم و براساس استفاده از متخصصان دانشگاهی و هیئت‌های اندیشه‌ورز، مشکلات و مسائل جامعه را رفع کنیم.  

نظری اضافه کرد: هر دانشگاهی زمانی می‌تواند محیط پیرامون را تغییر بدهد که ابتدا از خودش، تغییر و تحول را شروع کند. دانشگاه باید خودش در زمینه‌های مختلف علم، دانش، معرفت‌افزایی و ارتباط دانشگاه با جامعه و کارآفرینی، الگو باشد.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشگاهیان در انقلاب اسلامی ایران نقش اثرگذاری داشتند و بعد از انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌های پس از دوران دفاع مقدس، مشارکت و حضور مؤثر داشته‌اند، اظهار کرد: ضرورت دارد در مباحث دانشگاهی و هیئت‌های اندیشه‌ورز به موضوع آینده‌پژوهی اهمیت ویژه‌ای بدهیم. همچنین موضوعی همچون تقویت مهارت‌افزایی در سطح دانشجویان، از موضوعات مهم در حوزه توانمندسازی‌های اقتصادی مبتنی بر توانمندی‌های داخلی است.

وی افزود: دانشگاه لرستان یک مسیر رو به جلو را طی می‌کند و امیدوارم بتوانیم نقش دانشگاه لرستان در کمک کردن به پیشرفت استان و رفع مشکلات استان را افزایش بدهیم.

گفتنی است، این نشست مجازی را کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار کرد و حاضران در نشست مجازی نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره موضوع نشست مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha