آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین پرورشگاه موقوفه خاورمیانه در شیراز
کد خبر: 4033959
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین پرورشگاه موقوفه خاورمیانه در شیراز

طی مراسمی عملیات احداث بزرگ‌ترین پرورشگاه و مجموعه درمانی، ورزشی و اقامتی موقوفه در خاورمیانه از محل موقوفه زالی شیراز در شهر صدرای این کلان‌شهر آغاز شد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام دهه فجر، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث بزرگترین پرورشگاه و مجموعه بزرگ  درمانی، ورزشی و اقامتی موقوفه در خاورمیانه امروز، 16 بهمن در شهر صدرای شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس در این مراسم گفت: این مجتمع در زمینی به وسعت 5 هزار متر مربع با زیربنای 48 هزار متر مربع از محل موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی با ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مددجو و در اراضی موقوفه زالی در شهر صدرا احداث خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه بزرگ شامل بخش‌های مختلف پرورشگاه، بخش‌های اقامتی  و ورزشی، همایشی، مسجد، درمانگاه و بخش‌های آموزشی است که ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مددجو را خواهد داشت.

صفری گرائی با بیان اینکه پروژه مذکور در دو فاز اجرا خواهد شد، گفت: فاز اول شامل ۴۰ درصد از کار است و شامل اجرای اسکلت بناست و فاز دوم ۶۰ درصد باقیمانده کل پروژه که شامل معماری سازه است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس یادآور شد: در مجموع برای احداث و تکمیل این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است که این اعتبار از محل عواید موقوفه زالی تأمین شده است.

وی بیان کرد: این مجموعه علاوه بر اجرای نیت مرحوم واقف در حوزه پرورشگاه و درمان موجب اشتغالزایی گسترده برای مردم شهر صدرا می‌شود.

صفری‌گرائی همچنین با اشاره به فعالیت پرورشگاه قدیمی مرحوم خلیل زالی در شیراز گفت: پرورشگاه قدیمی در زمان مرحوم واقف احداث شد و تاکنون چندبار بازسازی و به سازی شده است و تنها ظرفیت پذیرش ۵۰ مددجو را دارد اما پرورشگاه جدید با ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مددجو طراحی شده و احداث می‌شود.

معاون اوقاف فارس با بیان اینکه مرحوم حاج خلیل زالی در سال ۱۳۲۷ کلیه اموال خود را با نیات متعددی وقف کرده است، گفت: احداث پرورشگاه، درمانگاه و مدرسه از جمله نیات واقف است.

انتهای پیام
captcha