الزام وزارت کشور به طراحی روش جدید برای راهپیمایی 22 بهمن
کد خبر: 4034504
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
شیراوژن خبر داد؛

الزام وزارت کشور به طراحی روش جدید برای راهپیمایی 22 بهمن

سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد: ستاد ملی کرونا وزارت کشور و وزارت بهداشت را ملزم کرده تا شکل و نحوه جدیدی از راهپیمایی 22 بهمن را پیشنهاد دهند که متفاوت از سال‌های قبل باشد.

الزام وزارت کشور به طراحی روش جدید راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش خبرنگار ایکنا، عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا، 9 مصوبه ستاد ملی کرونا را تشریح کرد و گفت: در نشست اخیر مقرر شد برخی محدودیت‌هایی که در جلسه قبلی اعلام شده بود به مدت دو هفته تمدید شود. از جمله این محدودیت‌ها برگزاری جلسات اداری در اماکن سربسته با سقف 30 نفر و مدت 90 دقیقه، برگزاری تجمعات مذهبی، فرهنگی و آئینی در اماکن مسقف تا 20 درصد ظرفیت و مدت 90 دقیقه و اجباری بودن استفاده از ماسک در محیط‌‌های سربسته و انجام پروازهای مسافربری تا 60 درصد ظرفیت است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد صدا و سیما و وزارت بهداشت برنامه‌های فرهنگی برای تشویق مردم به تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم به خصوص همراهی والدین برای انجام واکسیناسیون کودکان انجام دهند.

شیراوژن افزود: با توجه به اینکه اکنون در ایام زیارتی ماه رجب هستیم و مردم در این ایام به زیارت اماکن متبرکه به خصوص زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، تأکید شد که مقررات بهداشتی توسط زائران رعایت شود و حداکثر مراعات قوانین بهداشتی را داشته باشیم تا حداقل انتقال بیماری اتفاق بیفتد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف نیز گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مراسم اعتکاف صرفاً در شهرهایی که قرمز نیستند، با 20 درصد ظرفیت مساجد و رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌شود و معتکفان باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند، از ماسک استفاده کنند و مراسم با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

مراقبت از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی و تأکید بر رعایت جدی‌تر مسائل بهداشتی در مترو، اتوبوس و ... از دیگر مصوباتی بود که سخنگوی ستاد ملی کرونا بر آن تأکید کرد و در خصوص راهپیمایی 22 بهمن، گفت: وزارت کشور و وزارت بهداشت ملزم شدند که شکل و نحوه جدیدی از راهپیمایی 22 بهمن را پیشنهاد دهند که متفاوت از سال‌های قبل باشد و با توجه به رنگبندی شهرها طراحی صورت گیرد.

شیراوژن ادامه داد: یکی از نگرانی‌ها کمبود برخی از اقلام دارویی مورد نیاز مردم و افزایش قیمت برخی دیگر از داروها بود که مقرر شد افزایش قیمت داروها مدیریت و داروها به قیمت سابق بازگردد و تأمین دارو هم اتفاق بیفتد.

وی در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون گسترده اتفاق افتاده و سویه امیکرون نیز تفاوت‌هایی با سویه دلتا دارد، الزاماتی که مترتب بر رنگبندی شهرهاست باید بازنویسی شود. البته تا زمانی که قوانین بازنویسی شود، باید به قوانین قبلی عمل کرد.  

انتهای پیام
captcha