ابتلای 150 نفر از کادر درمان سمنان به کرونا در موج جدید
کد خبر: 4035147
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

ابتلای 150 نفر از کادر درمان سمنان به کرونا در موج جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از درگیر بودن بیش از 150 نفر از کادر درمان این دانشگاه به کروناویروس خبر داد و گفت: کادر بهداشت و درمان روزانه مواجهه‌ نزدیکی با بیماران مبتلا به کرونا دارند.

ابتلای 150 نفر از کادر درمان سمنان به کرونا در موج جدید

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز 20بهمن در جمع خبرنگاران از درگیر بودن بیش از 150 نفر از کادر درمان این دانشگاه به کروناویروس خبر داد و گفت: میزان مراجعه‌های سرپایی به مراکز منتخب غربالگری کووید 19 ‌به شدت اوج گرفته، به‌ طوری‌ که در هفته اخیر 139.7 درصد مراجعات سرپایی‌ افزایش یافته و متاسفانه آمار ابتلای روزانه روند صعودی خود را حفظ کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه با توجه به وضعیت جدید با لغو مرخصی‌ها و شیفت‌های طولانی ۲۴ و ۱۲ ساعته، کادر پرتلاش بهداشت و درمان ایثارگرانه در خدمت مردم هستند اظهار کرد: طبق آمار و اطلاعات ارسالی از سوی دبیرخانه کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر بالغ بر 150 نفر از کادر بهداشت و درمان شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس اتاق عمل، کارشناس هوشبری، مراقب سلامت، بهورز، بهکار و...درگیر کرونا هستند.

به گفته وی؛ بالغ بر 80 نفر از کادر بهداشت و درمان نیز در استعلاجی سایر بیماری‌ها به سر می‌برند که این امر بر سختی کار می‌افزاید و با توجه به تخصصی بودن اکثر این نیروها، پیداکردن جایگزین برای آنها به راحتی نیست و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌نماید.

قدس با اشاره به اینکه این در حالیست که بیمارستانها نیز با موج جدیدی مواجه شدند، اظهار کرد: تا امروز 136 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای دانشگاه بستری هستند و از بین این 136 بیمار، 36 بیمار در بخشهای ICU کرونا بیمارستان‌ها به سر می‌برند.

سرپرست دانشگاه افزود: کادر بهداشت و درمان روزانه مواجهه‌ نزدیکی با بیماران مبتلا به کرونا دارند و در سویه امیکرون این مواجهه افزایش و شدت بیشتری داشته که احتمال ابتلا را افزایش می‌دهد.

قدس افزود: با تمام توان پیگیر اخذ مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر هستیم و تلاش می‌کنیم در این ایام‌ پایانی سال در جهت کاهش مطالبات پرسنلی به هر نحو ممکن اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha