نشست شورای فرهنگ عمومی کردستان برگزار شد
کد خبر: 4036835
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

نشست شورای فرهنگ عمومی کردستان برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، امروز، ۲۷ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 27 بهمن‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: حضرت موسی بن جعفر(ع) می‌فرماید: «من علم همه مردم را در چهار چیز دیدم اول خدایت را بشناسی(خداشناسی)، دوم خدا چرا تو را آفریده(خودشناسی)، سوم خدا از تو چه می‌خواهد(وظیفه شناسی) و چهارم بدانید که چه چیزی شمار ار از دین تان خارج می‌کند».

وی افزود: برای خداشناسی و تحقق این امر باید همواره به مطالعه، تحقیق، پژوهش و کلاس‌های اعتقادی برود تا خدا را به معنای واقعی بشناسد و این امر خود زمینه مطالعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه خودشناسی جز با مطالعه تحقق نمی‌یابد، بیان کرد: مطالعه گاهی اوقات با صحبت کردن با دیگران و دریافت مطلب حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از کارها با لفظ محقق نمی‌شود، ادامه داد: زمانیکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین که شامل مسائل اعتقادی، مذهبی، سیاسی و ... بوده را مطرح می‌کنند، نیاز به مطالعه و پژوهش دارد. برای تحقق سرانه مطالعه باید هر فرد از خود شروع کند و خود اهل مطالعه شده و با مطالعه مطالب را ارئه دهد و این امر باید در خود فرد نمود عینی داشته باشد.

پورذهبی با بیان اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی از صددرصد مدعوین 40 درصد شرکت نکردند، اظهار کرد: وقتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی هر هفته یک نفر حضور می‌یابد این امر نشان‌دهنده این فرموده مقام معظم رهبری بوده که «فرهنگ مظلوم است».

وی با تأکید بر اینکه ما باید خود به توسعه فرهنگی در تمام بخش‌ها اهتمام داشته باشیم، یادآور شد: تغییر نگاه به فرهنگ زمینه‌ساز اصلاح تمام امور خواهد شد.

انتهای پیام
captcha