آخرین وضعیت بستری کرونایی در سمنان
کد خبر: 4037021
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

آخرین وضعیت بستری کرونایی در سمنان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن ۱۳ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

آخرین وضعیت بستری کرونایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز 28 بهمن در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بستری‌ها در این استان گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۸ هزار و ۳۸۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته و از ۲۷ لغایت امروز ۲۸ بهمن ماه، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۱ هزار و ۴۲۰ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان با بیان اینکه علاوه بر این در این مدت ۴۶هزار و ۹۶۴بیمار نیز در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند اظهار کرد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزار و ۲۱۰ نفر رسید.

 قدس بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: تزریق دز سوم و تکمیل واکسیناسیون نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به امیکرون دارد.

به گفته وی؛ در حال حاضر ۷ شهرستان از شهرستان‌های هشتگانه استان در وضعیت قرمز و نارنجی و تنها یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

انتهای پیام
captcha