پایش 390 هزار کردستانی به لحاظ کرونا در گام ششم طرح شهید سلیمانی
کد خبر: 4038999
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت علوم پزشکی کردستان بیان کرد:

پایش 390 هزار کردستانی به لحاظ کرونا در گام ششم طرح شهید سلیمانی

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از آغاز اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی مبتنی بر «مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوی‌های نوین» تاکنون ۳۹۰ هزار نفر در استان از لحاظ کرونا پایش و غربالگری شده‌اند.

گام ششم مقابله با کرونا طرح شهید سلیمانی

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حسن محمودی، مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان اقداماتی که از آغاز اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی مبتنی بر «مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین» تاکنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است را تشریح کرد.

وی برگزاری پویش واکسیناسیون حداکثری در مناطق مختلف استان، افزایش اکیپ‌های سیار واکسیناسیون برای مناطق دوردست و گروه‌های خاص را از جمله اقدامات انجام شده در قالب این طرح برشمرد و افزود: سازماندهی و آموزش نیروی انسانی همراه با به کارگیری نیروهای جدید و راه‌اندازی چندین پایگاه‌های واکسیناسیون در صورت نیاز تاکنون به انجام رسیده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: یکپارچه سازی سامانه‌های ثبت عوارض واکسن و امکان تحقیقات جامع برای تحلیل یافته‌ها و انعکاس نتایج به مراجع مرتبط، بهره‌مندی از مشارکت فعال سازمان‌ها، نهادها، سمن‌ها، خیریه‌ها، اصناف و بخش خصوصی در این مدت صورت گرفت.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی عمومی فهرست به روز شده پایگاه‌های واکسیناسیون، افزود: اعزام اکیپ‌های سیار واکسیناسیون برای پیگیری فعال و لکه‌گیری خانه به خانه به منظور افزایش پوشش واکسیناسیون، تغییر در روند و انتقال تدریجی پایگاه‌های واکسیناسیون به مراکز خدمات جامع سلامت و استفاده بهینه از نظام شبکه نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده بود.

محمودی با اعلام اینکه اجرای این طرح اقدامی جامعه‌محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است، گفت: با حضور و مشارکت یک هزار و ۳۰۴ تیم، تعداد ۳۹۰ هزار نفر مشکوک و دارای علائم کرونا در مراکز منتخب غربالگری شده‌اند که از این تعداد، تست ۹۷ هزار و ۶۸۰ مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی در ادامه گفت: در مدت زمان یادشده تیم‌های نظارتی با حضور ۵۱۰ نفر در قالب ۱۵۵ تیم از ۲۷۷ هزار و ۱۵۱ مورد از اصناف و اماکن، بازرسی بهداشتی انجام داده‌اند.

محمودی اعضای تیم‌های حمایتی در قالب این طرح به تفکیک تعلق سازمانی را ۲۴۵ تیم با حضور ۵۷۸ عضو اعلام کرد و گفت: در مدت زمات یادشده هشت هزار و ۶۵۹ خانوار نیازمند را از لحاظ مالی حمایت کرد.

وی با اشاره به مراحل اجرایی طرح شهید سلیمانی یادآور شد: گام اول بر بیماریابی و غربالگری شفاهی مردم با استفاده از line Hot ها، درگاه خود ارزیابی ir.gov.salamat و تماس تلفنی بهورزان و مراقبین سلامت با جمعیت تحت پوشش، گام دوم بسیج ملی غربالگری آزمایشگاهی با راه اندازی واحدهای نمونه‌گیری در مراکز منتخب کووید ۱۹، گام سوم بسیج ملی ارائه خدمات جامانده به جمعیت تحت پوشش خانه های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، گام چهارم که با مشارکت سازمان بسیج سپاه پاسداران و هلال احمر انجام پذیرفت به مداخالت قبلی رهگیری و مراقبت پرداخت، گام پنجم بسیج ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ و گام ششم بر مبنای مشارکت حداکثری مردم، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین برای غلبه بر ویروس کرونا در استان همزمان با سراسر کشور اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha