مراسم عزاداری شهادت امام کاظم(ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد
کد خبر: 4039205
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

مراسم عزاداری شهادت امام کاظم(ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام کاظم(ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در ایران و در مسجد جامع ائمه اطهار شهر کابل افغانستان برگزار شد.

 مراسم عزاداری شهادت امام کاظم(ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شدبه گزارش ایکنا، مراسم سوگواری سالروز شهادت باب الحوائج پیشوای هفتم شیعیان جهان حضرت امام موسی بن جعفر(ع) امروز یکشنبه مصادف با 25 ماه رجب المرجب با حضور جمعی از اساتید حوزه، طلاب، روحانیون و عموم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی از خطبای حوزه در این مراسم در سخنانی به تبیین سیره و روش امام کاظم(ع) در اصلاح امور مردم و شیعیان پرداخت و گفت: دوران 35 ساله امامت امام کاظم(ع) که 14 سال از آن در زندان سپری شد، غیر از عنادورزی بنی عباس ملعون با خصومت نزدیکان آن امام همام همراه بود و حضرت همه این سختی‌ها و دشواری‌های اسارت را برای اصلاح و هدایت امت تحمل می‌کردند.

وی افزود: امام کاظم(ع) با همه دشمنی‌ها و عنادورزی‌ها از اصلاح جامعه و هدایت مردم غافل نبودند و در هر شرایطی برای اصلاح مردم استفاده می‌کردند.

همچنین صبح امروز، یکشنبه 8 اسفند، به مناسبت سالروز شهادت حضرت باب الحوائج، مراسم عزاداری با حضور دل‌دادگان اهل‌بیت و عصمت و طهارت(ع) در مسجد جامع ائمه اطهار شهر کابل افغانستان برگزار شد.

مراسم در فضایی آکنده از حزن و اندوه همراه با تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت آل یاسین، دعای فرج، مداحی و ذکر مصیبت و سینه‌زنی بود و با سخنرانی خطیب مجلس و صرف صبحانه به پایان رسید.

با توجه به ناامنی منطقه، مردم متدین که بیش از 800 نفر بودند با سلامتی مسجد را ترک کردند. این مرکز تحت اشراف آیت‌الله فاضل لنکرانی اداره می‌شود.

انتهای پیام
captcha