ساخت مستند «سید آزادگان» کلید می‌خورد
کد خبر: 4039337
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

ساخت مستند «سید آزادگان» کلید می‌خورد

تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای «دیدبان» برای تولید مستند سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد منعقد شد.

علی اکبر ابوترابی‌

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با رئیس موسسه فرهنگی و رسانه‌ای دیدبان پیشرفت فردا برای تولید مستند سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد منعقد شد.

گفتنی است سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد، در سال ۱۳۱۸ به دنیا آمد، پدرش سیدعباس ابوترابی‌فرد نام داشت، دوران ابتدایی را در مدارس دولتی قم سپری کرد و سپس در نجف به تحصیل حوزوی پرداخت.

وی در جنگ ایران و عراق در کنار مهدی چمران حضور داشت و در نهایت به اسارت درآمد. نقش عمده‌ای در اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق داشت، نماینده تهران در مجلس چهارم و پنجم و از اعضای مؤسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بود که به سبب تحمل اسارت در جریان جنگ ایران و عراق به سید آزادگان مشهور بود.

سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد از آنجایی که جانباز ۷۰ درصد بود، دوازدهم خرداد ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به همراه پدرش آیت‌الله سیدعباس ابوترابی‌فرد بر اثر سانحه رانندگی به مقام شهادت نایل شد و پیکر هر دو در صحن آزادی حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام
captcha