برپایی نمایشگاه توانمندی شهرهای سمنان
کد خبر: 4041858
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

برپایی نمایشگاه توانمندی شهرهای سمنان

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه‌های توانمندی در شهرهای استان خبر داد و گفت: هدف ازاین‌گونه اقدامات علاوه برجذب مسافر کمک به اقتصاد خانواده‌ها است.

برپایی نمایشگاه توانمندی شهرهای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان شب گذشته 18 اسفند در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان - نوروز ۱۴۰۱ بان بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های توانمندی و پتانسیل‌های شهرستان‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در ورودی شهرها در دست اقدام است، گفت: هدف از این‌گونه اقدامات علاوه برجذب مسافر و معرفی شهر کمک به اقتصاد خانواده‌ها است.

وی بابیان اینکه استان سمنان در حوزه گردشگری با تعدد آثار میراثی ثبتی دارای استعداد بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: این امر در برنامه‌ریزی برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری از طریق توسعه زیرساخت‌ها امری ضروری و حائز اهمیت است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه استان در واقع بین‌الحرمین و باب‌الرضا است و در ایام نوروز ۱۴۰۱ میزبان مسافران و زائران امام هشتم (ع) خواهد بود، افزود: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش مؤثری در میزبانی از مسافران و زائران امام هشتم (ع) در نوروز ۱۴۰۱ داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه روستاهای هدف گردشگری در مسیر جاده اصلی استان به‌منظور جذب مسافران، نسبت به انجام اقدامات لازم و مناسب ترغیبی و اطلاع‌رسانی در ورودی روستاها باید اهتمام کافی را داشته باشند، یادآور شد: به‌منظور مدیریت امور در زمان بروز احتمالی شرایط جوی خاص طی ایام نوروز امکانات لازم از قبیل مساجد بین‌راهی، نمازخانه‌ها و سالن‌های ورزشی می‌بایست آماده و تدابیر مطلوب اتخاذ شود.

به گفته هاشمی؛ ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها در ورودی شهرها اطلاعات ضروری اعم از مسیرهای دسترسی به داروخانه‌ها، نانوایی و سایر موارد کشیک را برای مسافران باید اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه اسکان، امنیت، جایگاه سوخت و خدمات بانکی چهاراصل مهم و از ضروریات سفر برای مسافران است افزود: باید ارائه خدمات مطلوب در این حوزه‌ها صورت گرفته و تمامی امکانات پای‌کار باشند.

شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز  بابیان اینکه سفرهای نوروزی می‌تواند پرچم‌دار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه گردشگری باشد، افزود: دقت مضاعفی در حوزه اماکن و تأسیسات گردشگری به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه استان سمنان جلوه بارز میزبانی در مسیر است و از سویی فرهنگ بسیار غنی در استان سمنان وجود دارد که می‌تواند باعث جذابیت برای مسافران شو د یادآور شد: طی ایام نوروز ۱۴۰۱ با توجه به افزایش ترددها، ایمنی سفرها در دستور کار قرار دارد که در این راستا در استان سمنان باید از ظرفیت مسافران نوروزی برای میزبانی در شهرها استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha