مراسم تجلیل و نکوداشت ۱۰۰ حافظ کل قرآن در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 4042996
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

مراسم تجلیل و نکوداشت ۱۰۰ حافظ کل قرآن در کاشمر برگزار شد

آئین تجلیل، تکریم و نکوداشت مقام ۱۰۰ حافظ کل قرآن در کاشمر با حضور بنیان‌گذار و ریاست هیئت امنای مؤسسه مهد قرآن برپا شد.

مراسم تجلیل و نکوداشت 100 حافظ کل قرآن کریم در کاشمر برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، زهرا عاصمی، مدیر مؤسسه تخصصی مهد قرآن کاشمر، در مراسم تجلیل و نکوداشت 100 حافظ کل قرآن که شامگاه گذشته، 23 اسفند، در محل مجتمع فرهنگی هنری سرو این شهرستان برگزار شد، گفت: مؤسسه مهد قرآن کشور در سال 1370 و مؤسسه تخصصی مهد قرآن کاشمر از سال 1373 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت مهد قرآن کاشمر را حاصل 28 سال تجربه و انتظار نداشتن کمک‌های ادارات و ارگان‌های دولتی می‌دانم، اظهار کرد: اگر بخواهیم وابسته به ارگان‌های دولتی و حکومتی و منتظر کمک‌هایشان باشیم، مجبور می‌شویم آمارهایی به آنها بدهیم که به مرور غیر واقعی خواهدشد.

مدیر مؤسسه تخصصی مهد قرآن کاشمر تصریح کرد: مؤسسات قرآن نباید قائل به شخص باشند و خداوند را شاکر هستیم که طی این سال‌ها هیچ‌گاه مهد تخصصی قرآن کاشمر قائل به شخص نبوده و در فراز و فرودها و تحولات کشور همان جایگاه خود را داشته و دارد.

وی بیان کرد: ثمره فعالیت این سال‌ها قریب تربیت 100 بانوی حافظ کل قرآن بوده و هزاران حافظ در اجزای مختلف رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم قرآن آموزش دیده‌اند.

عاصمی با اشاره به صدور ٢۶۴ گواهینامه حفظ در سراسر کشور در سال‌جاری تصریح کرد: تعداد ١۵۵ فقره از این گواهینامه‌ها مربوط به بانوان حافظ قرآن کاشمری است و این مؤسسه با حرکت جهادی و بسیجی شروع به فعالیت کرده و در این مدت هیچ کمکی از اداره و سازمانی دریافت نکرده است.

مدیر مؤسسه تخصصی مهد قرآن کاشمر با بیان اینکه زمین این مجموعه توسط خانواده شهید جعفرزاده اهدا و با کمک‌های خیرین نیز ساختمان آن احداث شده است، گفت: بیشتر افرادی که وارد این مجموعه می‌شوند به صورت دوره‌ای مراحل را طی و همواره ارتباطشان را با مؤسسه حفظ می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این مؤسسه امروزه به قطب قرآنی کشور تبدیل شده است، افزود: هرچند در صورت نیاز از اساتید برتر استان بهره می‌گیریم، اما بعد از ۲۸ سال کار تخصصی، مدرسین و اساتید خود این مجموعه از برترین‌های کشوری هستند و در موارد مختلف برای تبلیغ، آموزش، داوری و غیره از این عزیزان دعوت شده و استفاده می‌کنند.

مراسم تجلیل و نکوداشت یکصد حافظ کل قرآن کریم در کاشمر برگزار شد

انتهای پیام
captcha