فعالیت 180 مبلغ سمنانی در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4046104
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

فعالیت 180 مبلغ سمنانی در ماه مبارک رمضان

مدیر کل تبلغیات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه 180 مبلغ در استان سمنان فعالیت دارند گفت: این مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد فعالیت تبلیغی را انجام خواهند داد.

فعالیت 180 مبلغ سمنانی در ماه مبارک رمضان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز 13 فروردین با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت مردم بسیاری از مراسم‌های مذهبی در کشور لغو و یا بسیار کمرنگ شد اظهار کرد: این روزها و پس از بهتر شدن شرایط بیماری با توسعه واکسیناسیون و کاهش تعداد شهرهای قرمز ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه احساس می‌شود. 

وی ادامه داد: برگزاری آیین‌های مذهبی و شادی و سرور در روزهایی مانند نیمه شعبان؛ بار دیگر شور و نشاط را به جامعه برگرداند که در این راستا برپایی آیین‌های مردمی باشکوه‌ نیمه شعبان در این استان در قالب برنامه‌های مختلف نشان داده است که می‌توان با رعایت نکات بهداشتی هم شعائر اسلامی را برپا کرد و هم مراقب سلامت مردم بود.

حجت‌الاسلام عبدالهی با تاکید بر اینکه پس از دو سال قرار است مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان بیشتر فعال شوند تا مردم بیشتر از فیوض ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند متذکر شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ایام ماه مبارک رمضان امسال تلاش می‌شود تا مساجد بیشتر فعال بوده و فعالیت‌های معنوی در مساجد انجام شود.

حجت‌الاسلام عباس عبداللهی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های پیش از کرونا مبلغان به سراسر استان و روستاها اعزام می‌شوند گفت: مبلغان اعزامی و مستقر در استان سمنان در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد فعالیت تبلیغی را انجام خواهند داد.

به گفته وی؛ درمجموع 180 مبلغ در استان سمنان مستقر هستند و پیش‌بینی می‌شود در ماه مبارک رمضان نیز بین 20 تا 50 مبلغ از استان قم به استان سمنان اعزام شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر نظارت دقیق بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: در آیین‌های ماه مبارک رمضان، تأکید زیادی بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد استان سمنان شده و زمان‌بندی برنامه‌ها نیز به‌گونه‌ای است که سلامت مردم به خطر نیفتد.

حجت‌الاسلام یادآور شد: مبلغان در مراکز مختلف فرهنگی، مناطق روستایی و شهری اعم از مساجد، حسینیه‌ها، تکایا حضور یافته و علاوه بر اهمیت روزه‌داری، شب‌های قدر، دعا، نیایش به ارائه معارف اسلامی می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha