ساماندهی 161 معتاد و بی‌خانمان در سمنان
کد خبر: 4046593
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

ساماندهی 161 معتاد و بی‌خانمان در سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه پاک‌سازی محلات استان از معتادان متجاهر در دست اقدام است، گفت: طی دو ماه گذشته ۱۶۱ معتاد متجاهر و بی‌خانمان ساماندهی شدند.

ساماندهی 161 معتاد و بی‌خانمان در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان عصر روز گذشته 14 فروردین در نشست مشترک ویدئو کنفرانسی وزرای کشور، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با استانداران سراسر کشور با بیان اینکه پاک‌سازی محلات استان از معتادان متجاهر و بی‌خانمان‌ها در دست اقدام است، گفت: هدف از این گونه اقدامات ایجاد محیطی امن برای خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته بالغ‌بر ۱۶۱ نفر از معتادان متجاهر و بی‌خانمان در استان سمنان جمع‌آوری و ساماندهی شدند، اظهار کرد: در اجرای این طرح‌ها نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، بهزیستی و کمیته امداد مشارکت خوبی داشتند که این مهم شایان تقدیر است.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه با حمایت سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط از این تعداد ۹۵ نفر در گرمخانه مدیریت و اسکان داده شدند، متذکر شد:: حضور خیران در این بخش و کمک به اشتغال معتادانی که ترک می‌کنند می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: می‌توان به عنوان پیشنهاد سامانه‌ای برای یکپارچه‌سازی اقدامات و حمایت‌ها به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و سمن‌های مردم‌نهاد در نظر گرفت.

به گفته وی؛ از ظرفیت اتاق بازرگانی در استان نیز می‌توان به نحو مطلوبی استفاده کرد، زیرا اتاق بازرگانی به عنوان محوریت بخش خصوصی در راستای پیشبرد بهتر امور می‌تواند اثربخش باشد.

انتهای پیام
captcha