جزء‌خوانی قرآن ویژه رمضان در سلیمانیه عراق
کد خبر: 4048218
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

جزء‌خوانی قرآن ویژه رمضان در سلیمانیه عراق

جزءخوانی قرآن ویژه ماه رمضان به همت وابستگی فرهنگی ایران در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق برگزار شده است.

جزء‌خوانی قرآن ویژه رمضان در سلیمانیه عراقبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم از روز چهارشنبه، 17 فروردین‌ماه برابر با چهارم ماه رمضان آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد.

در این مراسم که جمعی از قاریان قرآن کریم، شخصیت‌های فرهنگی، کارکنان وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و ایرانیان مقیم عراق حضور دارند، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله‌زاده، مبلغ اعزامی به بیان نکاتی ىرباره احکام اسلامی، تجوید و روخوانی قرآن پرداخته است

جلسات پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مناجات و مرثیه‌سرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم اعلام شده است.

سلیمانیه مرکز استان سلیمانیه عراق است. این شهر در شمال شرقی اقلیم کردستان عراق، نزدیک به مرز ایران و در منطقه خودگردان کردستان قرار گرفته ‌است. سلیمانیه در سال ۱۷۸۴ به دستور ابراهیم پاشای بابان ساخته شد.

بازدید وابسته فرهنگی ایران از مدرسه پارسیان

گزارش دیگری نیز حاکی است، وابسته فرهنگی کشورمان در سلیمانیه ضمن حضور در مدرسه ایرانی پارسیان با مدیر، کادر آموزشی و معلمان این مدرسه دیدار و با آخرین وضعیت و کیفیت و موانع و مشکلات این مرکز آموزشی ایرانی از نزدیک آشنا شد.

در این دیدار مقرر شد با تشکیل یک کارگروه متشکل از معلمان و کادر آموزشی و با عضویت وابسته فرهنگی ایران در سلیمانیه، اقدامات مؤثر و کاربردی برای تقویت زبان و ادبیات فارسی در میان دانش‌آموزان جذب‌شده در این مدرسه انجام شود.

انتهای پیام
captcha