استقبال از واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌غربی کاهش یافته است
کد خبر: 4050824
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

استقبال از واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌غربی کاهش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: استقبال از واکسیناسیون کاهش یافته و سو تبلیغاتی که در فضای مجازی علیه واکسن توسط افراد بی‌اطلاع انجام می‌شود باعث ساده انگاری کرونا شده و با تفکر اینکه کرونا کشندگی سابق را ندارد مردم از واکسیناسیون کمتر استقبال می‌کنند و اکنون کلیه واکسن‌های علیه کرونا در استان وجود دارد و عدم دریافت واکسن طغیان مجدد بیماری را به دنبال خواهد داشت.

احسان ریخته‌گر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربیاحسان ریخته‌گر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجات‌غربی اظهار کرد: بر اساس رنگ بندی اعلامی دو شهرستان پلدشت و شاهین‌‍دژ قرمز، دو شهرستان چایپاره و خوی نارنجی، شهرستان‌های تکاب، بوکان، مهاباد و سردشت آبی و 9 شهرستان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی افزود: تغیر رنگ‌بندی به علت مسافرت‌ها، دید و بازدیدها و رفت و آمدهای عید نوروز و بازگشایی مدارس طی دو هفته اخیر بوده و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ازدیاد رنگ‌های قرمز در استان جلوگیری کنیم.

ریخته‌گر بیان کرد: تعداد بستری‌های کرونایی نسبت به قبل از عید افزایش چشمگیری ندارد ولی در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی مکن است شاهد افزایش بیش از پیش بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان شویم.

وی ادامه داد: بایداستفاده از ماسک به خصوص توسط کودکان در مدرسه جدی گرفته شود تا کودک در مدرسه آلوده نشود و این آلودگی را به خانواده منتقل نکند و از آموزگاران و معلمین درخواست داریم بر نحوه زدن ماسک کودکان نظارت کرده و آموزش‌های لازم را در این خصوص به دانش آموزان ارائه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با قرمز شدن شهرها امکان ورود به موج هفتم وجود دارد و تا به حال ما گرفتار شش موج شدیم و با قرمز شدن شهرها، احتمال ورود به موج هفتم وجود دارد و بعضی از کشورهای جهان هم اکنون وارد پیک شدند و ما نیز اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم وارد پیک جدید خواهیم شد.

وی گفت: استقبال از واکسیناسیون کاهش یافته و سوتبلیغاتی که در فضای مجازی علیه واکسن توسط افراد بی‌اطلاع انجام می‌شود باعث ساده انگاری کرونا شده و با تفکر اینکه کرونا کشندگی سابق را ندارد مردم از واکسیناسیون کمتر استقبال می‌کنند و اکنون کلیه واکسن‌های علیه کرونا در استان وجود دارد و عدم دریافت واکسن طغیان مجدد بیماری را به دنبال خواهد داشت.

ریخته‌گر عنوان کرد: باید مسئولان با همکاری مراکز بهداشتی مردم را به انجام واکسیناسیون با تمامی دزهای توصیه شده ترغیب کرده و از رسانه‌ها نیز درخواست داریم در اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص خطرات ناشی از عدم واکسیناسیون به ما کمک کنند.

انتهای پیام
captcha