اشغالگری خاورمیانه؛ هدف اصلی صهیونیسم از اشغال فلسطین
کد خبر: 4053385
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳

اشغالگری خاورمیانه؛ هدف اصلی صهیونیسم از اشغال فلسطین

مدیر اندیشکده تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی طلاب کشور با بررسی رویکرد یهود از اشغال فلسطین گفت: اشغال خاورمیانه مهم‌ترین هدف صهیونیسم از اشغال فلسطین است.

مهدی سلطان احمدی مدیر اندیشکده تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی طلابحجت‌الاسلام مهدی سلطان احمدی، مدرس حوزه علمیه و مدیر اندیشکده تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی طلاب کشور در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به آیات ۸۹ و ۹۰ سوره بقره، اظهار کرد: قرآن کریم در این آیات از قومی صحبت می‌کند که با ادعایی مقدس سرزمین خوش آب و هوای خود را رها کردند و با هجرت، خود را به سختی انداختند و سپس که به موعود خود می‌رسند به جای تبعیت از ایشان به موعود پشت می‌کنند.خداوند در آیه ۹۰ خطاب به این گروه می‌فرماید دلیل چنین رفتاری این است که آنها انتخاب خدا را محور قرار نداده بودند و این افراد بیش از آنکه بخواهند خود را منطبق با حقیقت کنند می‌خواهند حقیقت را با خود منطبق سازند. وقتی خداوند کسی را انتخاب می‌کند که این گروه انتظار آن را نداشتند به تمام ادعاها پشت می‌کنند.

وی تاکید کرد: جای جای قرآن کریم قصه گروه‌ها و انسان‌هایی است که با نام یهود و بنی‌اسرائیل از آنها یاد می‌کند و می‌توان جریان آنها را به تمام مستکبرین جهان در هر دوره‌ای تعمیم داد.

سلطان احمدی با اشاره به اینکه قصه جریان استکبار همواره در طول تاریخ یک رویه داشته است، افزود: آنچه که امروزه در سرزمین اشغالی فلسطین رخ می‌دهد بیگانه و بی ارتباط با آنچه که قرآن کریم در این آیات مطرح می‌کند نیست. به طوری که می‌بینیم در آیات ۸۹ به بعد سوره بقره سبک و سیاق رویکرد یهودیان به خوبی مشخص می‌شود و در نهایت به خداوند می‌گویند خدایا ما ایمان آورده‌ایم به آنچه که قبلا با ما نازل شده بود و نسبت به آنچه که حتی به خاطر آن هجرت کرده بودند مومن نشدند.

وی تاکید کرد: قرآن کریم در این آیات شریفه به خوبی خط رسوایی یهودیان را به تمام عالم نشان می‌دهد.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه ما دو خط در طول تاریخ برای بشریت داشته‌ایم، افزود: گروهی از افراد کسانی هستند که در زبان می‌گویند ما بنده خدا هستیم، صادقانه و خالصانه در این راه گام بر می‌دارند و گروهی نیز در زبان می‌گویند بنده خالص خداییم اما در زمان عمل، خودشان را برای خدا نمی‌خواهند بلکه خدا را برای خودشان می‌خواهند این گروه همان جریان استکبار است که آهنگ حرکت آن در طول تاریخ برای بشریت مشخص بوده است.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره مائده می‌فرماید "حتما می‌یابی شدیدترین مردم را از لحاظ دشمنی با خط ایمان که آنها یهودیان و کسانی هستند که شرک می‌ورزند" بنابراین بر اساس آیات قرآن نیز شدید ترین دشمنان مؤمنین خط استکبار است که در هر زمانی با چهره و اسم و رسم خاصی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

سلطان احمدی یادآور شد: در زمان فعلی جریان استکبار و نظام سلطه از هر زمان دیگری شناخته شده تر است، افزود: در زمان شیوع اوج کرونا دیدیم که چه کشورهایی مواد شوینده را به سیاه پوست ها نمی‌دادند ویا در کشتار مردم بی‌دفاع یمن و افغانستان رسانه‌های جبهه استکبار دم نمی‌زدند و سازمان ملل نیز سکوت کرده بود. اما با محض اینکه رنگ پوست این افراد تغییر می‌کند همه به زبان در می آیند و از آنها دفاع می‌کنند.

مدیر اندیشکده تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی طلاب کشور با اشاره به اینکه امروزه جبهه استکبار مردم عالم را بر اساس نوع پوست به درجه‌های یک، دو و سه تقسیم کرده است، افزود: در طول تاریخ در هر جای عالم که نعمت ثروت و معنویت بالایی بوده جبهه استکبار نیز سعی در تسلط بر آن منطقه داشته است. یکی از این نمونه‌ها جریان فلسطین است که سلطه‌گران این منطقه جریان سلطه بر خاورمیانه را از فلسطین آغاز کردند.

وی ادامه داد: در این حین جریان خط ایمان به قرارگاهی ایران اسلامی در انقلاب اسلامی شکل گرفت که این سد عجیب ایجاد شده که در مقابل خط استکبار قرار گرفت تاریخ نمونه آن را به خود ندیده است.

سلطان احمدی تاکید کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و ایستادگی آن در مقابل جبهه استکبار، بذر ادبیات مقاومت توسط ایران اسلامی در جهان کاشته شد‌ و فرهنگی را علیه خط استکبار پایه ریزی کرد که در طول ۴۰ سال صدای این مقاومت در جهان طنین انداز شد و جبهه‌ای را که روزی برنامه ریزی می‌کرد کل منطقه غرب آسیا را تحت سلطه خود قرار دهد تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم اهتزار پرچم مقاومت که توسط جمهوری اسلامی مستضعفین عالم را امیدوار کرده، به زودی این پرچم تسلیم حضرت حجت شود و ذیل فرماندهی ایشان جنگ نهایی با جریان استکبار آغاز و جریان مؤمنین با کم‌ترین تلفات آغاز واقعی تاریخ را به جشن بنشینند.

 

انتهای پیام
captcha