جمع‌آوری 2 میلیارد تومان فطریه در سمنان
کد خبر: 4055138
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

جمع‌آوری 2 میلیارد تومان فطریه در سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان از جمع‌آوری 2 میلیارد و ۳۲۹ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره در استان خبر داد و گفت: مرحله اول این زکات به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت واریزشده است.

جمع‌آوری 2 میلیارد تومان فطریه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی بحیرایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان امروز 17 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 2 میلیارد و ۳۲۹ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره در استان جمع‌آوری‌شده اظهار کرد: از این میزان یک میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان زکات فطره عام، ۱۸۷ میلیون تومان فطریه سادات، ۵۶۷ میلیون تومان کفاره غیر عمد و عمد بوده است.

وی ادامه داد: محل هزینه کرد زکات و فطریه نیازمندان تحت پوشش هستند که بر این اساس مرحله اول این زکات جمع شده به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت استان سمنان واریز شده است.

بحیرایی بابیان اینکه در ایام عید فطر ۵۱۸ پایگاه کار جمع‌آوری زکات و فطریه را عهده‌دار بودند، افزود: این میزان کمک از محل مؤسسات خیریه، پایگاه‌ها و مراکز نیکوکاری شهرها و روستاهای استان سمنان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع‌شده است.

بحیرایی بابیان اینکه پایگاه‌های جمع آوری زکات و فطریه در مصلی‌ها، میادین و معابر مستقرشده بودند، افزود: بیشتر این مبلغ برای کمک به خانوارهای نیازمند و مددجویان تحت حمایت خواهد بود و مابقی صرف پروژه‌های عام‌المنفعه می‌شود.

به گفته وی؛ زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری‌ شده هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha