یک روز بدون بستری کرونایی در سمنان
کد خبر: 4055428
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

یک روز بدون بستری کرونایی در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از یک روز بدون بستری در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

یک روز بدون بستری کرونایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز 18 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری نشده است.

وی با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 60 هزار و ۳۸۷ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

به گفته قدس؛ در ۲۴ ساعت گذشته و از 17 لغایت 18 اردیبهشت ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هیچ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری نشده  و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون همان 11 هزار و ۷۶۳ نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه علاوه بر این در این مدت 48 هزار و 624 بیمار نیز در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند متذکر شد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 549 نفر رسید.

قدس با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش مبتلایان و بستری‌ها، واکسیناسیون را موثرترین راه پیشگیری دانست و گفت: از عموم شهروندان در این استان خواست همچنان نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha