جنگ نرم نیازمند پدافند فرهنگی قوی است
کد خبر: 4055680
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

جنگ نرم نیازمند پدافند فرهنگی قوی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی عظیمی را علیه فرهنگ، اقتصاد و سیاست ملت ما به کار گرفته است، گفت: این جنگ نرم نیازمند پدافند فرهنگی قوی برای مقابله است.

جنگ نرم نیازمند پدافند فرهنگی قوی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبداللهی، امام جمعه سرخه، عصر روز گذشته 18 اردیبهشت در نشست تقدیر از مقام معلم در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با اشاره به جنگ نرم دشمنان گفت: واقعیت جامعه ما امروز این است که بعد از دو سال بحران‌های امنیتی ابتدای انقلاب اسلامی در واقع جنگ واقعی ایران با دشمنان تازه شروع شده بود در حالی که همه فکر می‌کردند جنگ پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که امام خمینی در پیام قطعنامه ۵۹۸ فرمودند تازه جنگ ما آغاز شده یادآور شد: شاهد بودیم که دشمنان از طریق فرهنگ و اقتصاد سعی بر ضربه زدن به ملت  راداشته و دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه در این ۳۰ سال بعد از دهه ۶۰، کشور درگیر یک جنگ ترکیبی تمام عیار در سخت‌ترین شرایط بود جنگی که آنچنان پیچیده است که نمی‌توانیم عوامل آن را شناسایی کنیم و مدام در این حوزه تلفات می‌دهیم متذکر شد: جنگ ترکیبی امروز در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست مانند جنگ‌های موشکی و اسلحه نیست که بتوانیم هدف را شناسایی کنیم.

به گفته عبدالهی؛ در این بستر همیشه منفعل هستیم و طبق فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر در مقوله فرهنگ در این جنگ ترکیبی ضربه بخوریم در مابقی عرصه‌ها نیز شکست خواهیم خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در برابر این جنگ چند وجهی اگر پدافند فرهنگی درستی را نداشته باشیم قطعاً در سایر حوزه‌ها نیز موفق نخواهیم بود، گفت: در این بستر تعلیم و تربیت جایگاه مهمی دارد و از طلبه تا معلم و مدیران باید دغدغه فردای بچه‌های انقلاب اسلامی را داشته باشند.

عبدالهی با اشاره به اینکه ما امروز دچار هجمه سنگین با تلفات بالا هستیم اما نتوانستیم به درستی احساس خطر کنیم افزود: دقیقاً دشمن از همین حوزه‌ها است که ورود می‌کند همانطور که چند سال پیش پخش موزیک‌های نامتعارف در مدارس از بدنه خود آموزش و پرورش متأسفانه سر بر آورد و نشان داد که این حجم تا چند اندازه جدی است.

وی با اشاره به اقداماتی مانند راه‌اندازی پویش سلام فرمانده در مدارس مانند یکی از اقدامات فرهنگی برای مقابله با چنین تهاجم‌هایی است افزود: باید در قبال این جنگ فرهنگی همه احساس مسئولیت کنیم و گرنه شهری مانند سرخه را از دست می‌دهیم و همچنین خانواده‌ها درگیر بحران می‌شوند.

حجت الاسلام عبدالهی با تاکید بر اینکه بدنه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت باید با احساس مسئولیت به صورت جدی در مقابله با این جنگ تمام عیار اهتمام داشته باشند متذکر شد: ما می‌دانیم که معلمان مشکلاتی دارند اما نباید از جنگ ترکیبی دشمنان نیز غفلت کرد.

انتهای پیام
captcha