سمنان ۸۵ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کشور کرد
کد خبر: 4058730
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

سمنان ۸۵ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کشور کرد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۸۵ تن از ارتش، سپاه، بسیج و جهادسازندگی استان سمنان در عملیات بیت‌المقدس و در راه آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند.

سمنان ۸۵ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کشور کرد
به گزارش ایکنا از سمنان، محمدحسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان عصر روز گذشته 31 اردیبهشت درجمع خبرنگاران با بیان اینکه پنج گروهان از استان سمنان، شامل تیپ تکاور ذولفقار ارتش و گردان جهادسازندگی در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند گفت: ۱۷۰ نفر از رزمندگان استان سمنان نیز در این عملیات جانباز و مجروح شدند.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، یادآور مجاهدت بزرگ در راه خدا و روحیه عزت، شجاعت، فداکاری و ایثارگری جوانان برای انقلاب و کشور است.
 
سلامی با اشاره به اینکه اشغال خرمشهر، برگ برنده‌ صدام بود و پس از آن حالت تهاجمی نسبت به انقلاب اسلامی داشت افزود: فتح خرمشهر توسط رزمندگان ایران غرور او را شکست.
وی با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر، یک معجزه و نقطه عطف دوران دفاع مقدس است یادآور شد: پس از آن موفقیت‌های مختلف نصیب رزمندگان کشورمان شد.
 
سلامی با تاکید بر اینکه سوم خرداد روز بزرگ در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است و همواره برای جوانان الهام بخش خواهد بود یادآور شد: اکنون پس از ۴۰ سال، هنوز برای بزرگداشت این روز ستاد تشکیل، که این نوعی جهاد تبیین و به معنای اهمیت جوانان به حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان متذکر شد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ است که توسط ارتش جمهوری اسلامی به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان انجام شد. بعد از این نبرد، خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق بازپس گرفته شد.
 
به گفته سلامی؛ روز چهارم خرداد نیز روز مقاومت دزفول نام دارد  که در این راستا علت این نامگذاری مقاومت مردم این شهر در برابر موشک باران رژیم بعثی عراق در طول دفاع مقدس است. این شهر در دوران جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم و موشک‌باران رژیم عراق بود تا آنجا که از آن با نام شهر موشک‌ها یاد کرده‌اند. در آغاز جنگ تحمیلی دزفول بیش از ۲۰۰ بار موشک‌باران و ۲۰ هزار بار گلوله‌باران شد.
انتهای پیام
captcha