آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس کردستان
کد خبر: 4060088
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس کردستان

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از اجرای نهضت ملی طراحی و ایجاد ۴۲ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد.

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان دیروز، ششم خردادماه در آیین استانی کلنگ‌زنی طرح شهید سلیمانی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین بر شش ساحت بنا نهاده شده است، اظهار کرد: زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت است و اهداف سند تحول تلاش دارد تا دانش‌آموزان تمام ساحتی رشد و نمو پیدا کنند.

وی تأمین و آماده‌سازی فضاهای درون مدرسه‌ای را مقدمه‌ای برای فراهم کردن زمینه لازم جهت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی ذکر کرد و افزود: میانگین سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان استان نسبت به کشور پایین است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از اجرای نهضت ملی طراحی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان طرح شهید سلیمانی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد و بیان کرد: در اجرای این طرح، تعداد 1400 پروژه شامل چمن مصنوعی و سالن ورزشی تیپ دو در سطج کشور عملیاتی و احداث می‌شود.

وی ادامه داد: سهم کردستان 42 پروژه، 35 چمن مصنوعی و 7 سالن ورزشی است که برای آماده‌سازی هر زمین چمن مبلغ 150 میلیون تومان و برای احداث هر سالن ورزشی مبلغ یک میلیارد تومان و در کل مبلغ 12 میلیارد و 250 میلیون تومان به حساب مدارس مجری و محل اجرای پروژه ها واریز شده است.

ناظمی‌جلال با بیان اینکه بر اساس قرارداد منعقده با وزارت 45 درصد اعتبارات اجرای فضاهای درون مدرسه ای از طریق وزارت تأمین شده است، اظهار کرد: 55 درصد اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل و تحویل 42 پروژه سهم استان باید از محل اعتبارات استانی، مشارکت خیرین و سایر منابع تأمین شود.

وی به زمان اجرا و تحویل پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: 35 زمین چمن مصنوعی تا پایان تابستان و هفت باب سالن ورزشی نیز باید تا پایان اسفندماه سال جاری احداث و تحویل شود، لذا از مردم شریف استان، خیرین نیک‌اندیش و علاقه‌مندان به توسعه ورزش دانش‌آموزی درخواست می‌شود در اجرای این برنامه همراهی و به آموزش‌و‌پرورش کمک کنند که این پروژه‌ها به موقع آماده و تحویل شود تا سرانه ورزشی استان افزایش پیدا کند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در پایان از مساعدت و همراهی خیرین و هم چنین پشتیبانی حمایت‌های بی‌دریغ استاندار کردستان از برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش به خصوص مسائل دانش‌آموزان و برنامه‌های ورزشی و قرآنی تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha