لازمه حیات دین، زنده نگه داشتن یاد علماست
کد خبر: 4063025
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

لازمه حیات دین، زنده نگه داشتن یاد علماست

استاندار سمنان با بیان اینکه علما بهترین الگو برای مردم هستند، گفت: لازمه حیات دین، زنده نگه داشتن یاد علما و بزرگان است.

لازمه حیات دین، زنده نگه داشتن یاد علماست

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز 19 خرداد در همایش نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن هلال احمر سمنان با بیان اینکه با توجه به ضرورت اصل پیروی و احیا دین، لازمه حیات و عمل به دین، زنده نگه داشتن یاد و خاطره علما و بزرگان دین است، گفت: جامعه برای اجرای دستورات دین نیاز به الگو دارد، بنابراین علمای دین می‌تواند بهترین الگو و اسوه برای مردم باشند.

وی ادامه داد: آیت‌الله سید محمد شاهچراغی به عنوان یک الگو و انسانی متواضع، اخلاق‌مدار و سرشار از روح تعبد و اخلاص است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ایشان به عنوان انسانی وارسته با کرامات اخلاقی فراوان و خصیصه‌های مثبت اخلاقی مانند مهربانی، خوش رفتاری، امین، صادق و مردم‌دار است یادآور شد: از مهمترین ویژگی‌های آیت‌الله شاهچراغی عامل به عمل بودن ایشان است.

استاندار سمنان یادآور شد: سلوک رفتاری این انسان وارسته به عنوان الگویی ماندگار از اخلاق، معرفت، خوش‌خلقی و صداقت می‌تواند همواره مورد توجه آحاد مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: روح تعبد و عبادت خالصانه همراه با صفای قلب، تقوا و دانش دینی ایشان سبب شده تا نه تنها مردم شهرستان سمنان، بلکه تمامی مردم استان همواره از وی به نیکی یاد کنند و هوشیاری، بصیرت و ولایتمداری این انسان مؤمن را هیچگاه از خاطر پاک نسازند.

انتهای پیام
captcha