اجرای « پویش پرچم» در سمنان
کد خبر: 4069803
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
به مناسبت دهه امامت و ولایت صورت می‌گیرد؛

اجرای « پویش پرچم» در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای پویش پرچم خبرداد و گفت: این برنامه نصب پرچم بر سر درب خانه‌ها و مغازه‌ها مزین به نام علی (ع) با محتوای ولایت و امامت و غدیر است که این پرچم‌ها تهیه و توسط دفاتر تبلیغات اسلامی به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود.

اجرای « پویش پرچم» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته 18 تیر در نشست خبری در آستانه دهه امامت و ولایت با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید بشریت است، گفت: ستادهای مردمی در شهرستان‌های استان برای برنامه‌های این دهه شامل مساجد، هیئات‌ مذهبی، فعالان فرهنگی و مذهبی ایده‌هایی را تدوین که در این راستا هفت برنامه محوری در سراسر استان با بدنه مردمی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن‌های محله محور مهمترین برنامه های این دهه است که جدا از برنامه‌های عمومی پرجمعیت، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با همکاری کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی و همچنین مجموعه مواکب که در طول سال همراه هستند، جشن‌ها را با محوریت مساجد و هیئات‌ مذهبی برگزار خواهد کرد و شاهد ایجاد ایستگاه‌های شادانه در پارک‌های پرتردد خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای طرح پویش پرچم در دهه  مامت و ولایت خبر داد و افزود: محور اول این پویش نصب پرچم بر سر درب خانه‌ها و مغازه‌ها مزین به نام علی (ع) با محتوای ولایت و امامت و غدیر است که این پرچم‌ها تهیه و توسط دفاتر تبلیغات اسلامی به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود.

به گفته وی؛ دومین محور این طرح اهدای رایگان پرچم عتبه مقدسه علویه به کاروان‌های غدیر است که در سراسر شهرها و روستاها صورت خواهند گرفت.

عبدالهی با بیان اینکه کاروان‌های غدیر می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۳۵ این پرچم‌های مقدس را تهیه کنند یادآور شد: برنامه سوم محوری فضاسازی شهری است که با کمک شهرداری‌های سراسر استان اعم از بیلبوردها و کتیبه‌های شهری اجرا خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: برنامه چهارم پویش مهمانی مولا (ع) است که دو شیوه اجرایی دارد که نخستین آنها پخت ۱۱۰ دیگ اطعام با همراهی خیران و برخی نهادهای انقلابی خواهد بود و روش دوم آن اطعام خانگی است تا مردم بتوانند به نام علی (ع) اطعام داشته باشند، با محوریت مساجد، ظروف یک بار مصرف در اختیار مردم قرار می‌گیرد مردم غذای خودشان را به هر تعدادی که می‌توانند، به مسجد منتقل می‌کنند و مسجد بین مؤمنان و نیازمندان توزیع خواهند کرد.

وی  از برپایی برنامه خطبه‌خوانی خطبه پر محتوای غدیر خبر داد و افزود: در بیش از ۱۱۰ مسجد استان سمنان توسط مبلغان و ائمه جماعات و جمعه این کار انجام خواهد شد و ارائه خدمات صلواتی توسط صنوف و مشاغل از دیگر این برنامه هاست که در امتداد برنامه‌های سال گذشته به اجرا در خواهد آمد که امسال این پویش «دریاشو» نام دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از پرده‌خوانی واقعه غدیر را از برنامه شاخص این روزها در استان برشمرد و افزود: این کار توسط نقالان حرفه‌ای استان صورت خواهد گرفت و تلاش شده تا نقالانی از خارج استان نیز دعوت شوند تا به بهترین شکل شاهد اجرای این برنامه باشیم.

انتهای پیام
captcha