فعال شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سمنان
کد خبر: 4071646
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

فعال شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سمنان

استاندار سمنان گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و همچنین افزایش تقاضا برای واکسیناسیون، مراکز تجمیعی در سراسر استان دوباره فعال شده است.

فعال شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان شب گذشته 26 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا گفت: متأسفانه پنج شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی یا تثبیت شده کرونایی قرار دارند که مایه نگرانی از بابت شیوع سریع بیماری کرونا را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:سه شاخص اصلی کرونایی همگی با رشد قابل توجهی روبرو شده که مراجعه به بیمارستان‌ها با علائم مشکوک به کرونا، تست‌های مثبت و همچنین تعداد بستری در سراسر هشت شهرستان استان سمنان رو به افزایش است که باید مدیریت شود.

استاندار سمنان ادامه داد: در جلسات ستاد مقابله با کرونا استان تاکید شده که فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک و واکسن به عنوان مثلث پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به دهه ولایت، برگزاری مراسم جشن‌های مردمی و همچنین ایام بازگشت حجاج و دهه اول محرم نیاز است همانطور که مردم تاکنون به کادر درمانی و مسئولان کمک کرده‌اند، من بعد نیز همراهی را داشته باشند افزود: در این راستا باید شاهد کاهش شیوع کرونا باشیم.

هاشمی با بیان اینکه سه محور مناسبتی در هفته‌های آتی پیش رو است که نیاز داریم رعایت و مراقبت بیشتری صورت گیرد، گفت: در هفته گذشته سه بیمار کرونایی در سمنان جان خود را از دست دادند که البته بعضاً بیماری زمینه‌ای نیز داشتند اما به هر صورت نباید عادی انگاری و سهل انگاری کرد و رعایت مسائل بهداشتی را اولویت قرار داد.

به گفته هاشمی؛ برخی مردم گلایه از مدیران دستگاه‌ها و کارکنان در قبال عدم استفاده از ماسک و فاصله گذاری دارند که البته به جا است و در باره این موضوع تذکراتی داده شده است که ادارات همچنان که خدمات می‌دهند، باید فاصله‌گذاری و ماسک را رعایت کنند و مردم هم ما را همراه خواهند کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه دوباره مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال شدند، افزود: این فعال شدن مراکز تجمیعی بعد از افزایش تقاضای واکسن در استان انجام می‌پذیرد تا کار واکسیناسیون مردم تسهیل شود.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون و تکمیل دزهای تزریقی از سوی مردم استان سمنان جای نگرانی نیست، گفت: به مقدار کافی واکسن تأمین شده و انواع واکسن مورد نیاز مردم در مراکز تجمیعی و خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام
captcha