فعالیت مستمر و حرفه‌ای؛ شروط تمدید عضویت در صندوق اعتباری هنر
کد خبر: 4072152
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

فعالیت مستمر و حرفه‌ای؛ شروط تمدید عضویت در صندوق اعتباری هنر

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فعالیت مستمر و حرفه‌ای دو شرط اصلی تمدید عضویت متقاضیان در صندوق اعتباری هنر است.

صندوق اعتباری هنربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رضا هژبرکلالی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: خوشبختانه شرایط احراز استمرار فعالیت‌های هنری برای کسانی که عضو صندوق هستند و مدارک و مستندات مورد نیاز برای احراز فعالیت‌های هنری متقاضیان عضویت در صندوق هنر کاملاً شفاف طی جداولی اعلام شده است.

وی گفت: این فرآیند به منظور پالایش، بررسی، بروزرسانی و شناسایی هنرمندان صاحب حق و بهینه‌سازی خدمت‌رسانی به این قشر گرانقدر است و بنا بر حذف نیست بر این اساس مدارک تحصیلی دانشگاهی مرتبط، گواهی افتخارات فرهنگی و هنری و مستندات فعالیت‌های مستمر مهمترین مدارک لازم برای تمدید عضویت است.

کلالی ادامه داد: متقاضیان در شهرستان‌ها با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مشهد با مراجعه به معاونت‌های هنری سینمایی و فرهنگی مطبوعاتی می‌توانند پیگیر تمدید عضویت خود باشند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در این فرایند هنرمندانی که در گذشته فعالیت داشتند اما طی سه سال گذشته فعالیت‌شان محدود یا متوقف شده است عضویت‌شان متوقف نخواهد شد اما از دریافت خدماتی همچون بیمه، وام و ... محروم خواهند شد ضمن اینکه در صورت ادامه فعالیت امکان تمدید عضویت فراهم خواهد شد.

وی ابراز کرد: اصحاب فرهنگ و هنر جامانده از عضویت پس از مرور شرایط عضویت مندرج در آیین‌نامه عضویت که در سامانه صندوق اعتباری هنر موجود است و یا با کسب اطلاع شرایط احراز عضویت از مبادی قانونی از جمله ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و ثبت‌نام در سامانه صندوق اعتباری هنر پس از طی روند اداری معمول، امکان عضویت خواهند یافت و این متقاضیان پس از عضویت، مانند دیگر اعضا از خدمات صندوق برابر قوانین بهره‌مند خواهند شد.

 

انتهای پیام
captcha