برگزاری سوگواره احلی من العسل در حرم امام خمینی(ره)
کد خبر: 4075838
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

برگزاری سوگواره احلی من العسل در حرم امام خمینی(ره)

دهمین سوگواری «احلی من العسل» هم‌زمان با سراسر کشور صبح امروز در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

سوگواره احلی من العسل

به گزارش خبرنگار ایکنا، دهمین سوگواره احلی من العسل صبح امروز هم‌زمان با روز ششم ماه محرم به یاد شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن(ع) و تجلیل از مقام ۳۶۰۰۰ دانش‌آموز شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشور دانش‌آموزان و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و دیگر شهر‌ها برگزار شد.

یکی از فعالیت‌های عمده مدارس کشور، برگزاری هیئت‌های مذهبی است لذا برنامه «احلی من العسل» به یاد قاسم ابن الحسن علیه‌السلام و در روز شهادت ایشان برگزار می‌شود و شهر تهران به عنوان میعادگاه اصلی این برنامه و هیئت‌های دانش‌آموزی به عنوان ادامه‌دهندگان قیام عاشورا نقش بسزایی در به ثمر نشاندن این سوگواره دارند.

این مراسم در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با حضور بیش از هزاران دانش‌آموز برگزار شد و دانش‌آموزان با سر دادن ندای لبیک یا حسین به سینه‌زنی و مداحی پرداختند.

یادآور می‌شود، عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در پاسخ گفت: مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل(احلی من العسل) است.

انتهای پیام
captcha