کلیسای اسقفی مصر: به حقوق ملت فلسطین ایمان داریم
کد خبر: 4079275
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

کلیسای اسقفی مصر: به حقوق ملت فلسطین ایمان داریم

رهبر اسقف‌های منطقه اسکندریه وابسته به کلیسای اسقفی انگلیکن مصر ضمن محکوم کردن حمله نظامیان صهیونیست به کلیسای سنت اندرو در رام الله به منظور پلمب دفتر مؤسسه فلسطینی الحق واقع در مقر کلیسا تأکید کرد که کلیسا به حقوق ملت فلسطین ایمان دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، سامی فوزی، رهبر اسقف‌های منطقه اسکندریه وابسته به کلیسای اسقفی انگلیکن مصر، شمال و شاخ آفریقا و تئودوروس دوم،  حمله نظامیان صهیونیست به کلیسای انگلیکن سنت اندرو در رام الله را محکوم کرد.

فوزی هجوم نیروهای اشغالگر اسرائیلی به کلیسای رام الله را ​​محکوم کرد و گفت این اتفاق، بخشی از کمپینی با هدف بستن و یورش به نهادهای دینی و حقوق بشری از جمله بنیاد الحق کلیسا است که در داخل ساختمان کلیسا واقع شده است.


بیشتر بخوانید:


این روحانی ارشد مسیحیان ارتودکس ضمن اعلام همبستگی کامل خود با حسام نعوم، اسقف اعظم قدس بر اعتقاد کلیسا به حق مردم فلسطین برای زندگی در صلح تأکید کرد.

رهبر اسقف‌های منطقه اسکندریه ضمن انتقاد از یورش به مکان‌های مقدس و عبادتگاه‌ها تحت عنوان اجرای قانون گفت: باید به مقدسات دینی احترام گذاشته شود و یورش به ساختمان کلیسا یا مسجد تحت هیچ شرایطی درست نیست.

کلیسای انگلیکن مصر اعلام کرد که هجوم ارتش اسرائیل به ساختمان کلیسای سنت اندرو برای پلمب دفتر مؤسسه الحق با خشم و نارضایتی شدید فادی دیاب کشیش کلیسا روبه‌رو شده است.

دیاب در تشریح جزئیات این حادثه گفته است: نظامیان صهیونیست ساعت سه بامداد روز پنجشنبه با حمله به ساختمان کلیسا شروع به تیراندازی و کوبیدن محکم در گرفتند. نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است. بیرون رفتن خطرناک بود. آنها شیشه‌های در را شکستند و با استفاده از میله در و قفل را شکستند و وارد تالار کلیسا شدند و به بنیاد الحق که در طبقه دوم ساختمان قرار دارد هجوم بردند.

روز پنجشنبه، ارتش اشغالگر اسرائیل هفت سازمان غیردولتی فلسطینی را پس از یورش به مقر آنها در شهر رام الله تعطیل کرد.

 هفت سازمانی که مورد حمله و تعطیلی قرار گرفتند عبارتند از: مؤسسه الضمیر برای مراقبت از زندانیان و حقوق بشر، مؤسسه الحق، مرکز تحقیقات و توسعه بیسان، اتحادیه کمیته‌های زنان، بنیاد کمیته‌های فعالیت بهداشتی، اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی و جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان شعبه فلسطین.

انتهای پیام
captcha