۲۶ هزار نفر در چهارمحال‌وبختیاری دز یادآور را دریافت کردند
کد خبر: 4079629
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

۲۶ هزار نفر در چهارمحال‌وبختیاری دز یادآور را دریافت کردند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای اقدام به تزریق دز یادآور واکسن کرونا در چهارمحال‌وبختیاری تا کنون، قریب به ۲۶ هزار نفر دز یادآور واکسن را دریافت کرده‌اند.

دز یادآور واکسن کرونا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از علی احمدی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در هفته جاری نسبت به هفته قبل از آن، تعداد شهرهای قرمز در سطح کشور افزایش داشته که این آمار خوشبختانه در استان ما با کاهش شهرهای قرمز همراه بوده و ۴ شهرستان استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو شهرستان بروجن و فارسان در وضعیت قرمز، شهرستان سامان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

احمدی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، گفت: خوشبختانه تغییر محسوسی در آمار و ارقام مبتلایان به کرونا در استان اتفاق نیفتاده ولی همچنان نباید غفلت کرد و پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنین یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک هزار ۷۷۰ فوتی به ثبت رسید که عمدتاً مربوط به ابتدا تا پیک ششم کرونا و قبل از واکسیناسیون سراسری کرونا بودند. در پیک ششم حدود ۷۶ مورد فوتی قطعی و در پیک هفتم تاکنون ۱۰ مرگ قطعی در استان به ثبت رسیده است.

احمدی اضافه کرد: در پیک ششم، حدود ۷۶ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت رسید که ۳۳ مورد آن مربوط به افرادی بود که واکسن کرونا تزریق نکرده بودند و در پیک جدید نیز ۱۰ مرگ قطعی ناشی از کرونا به ثبت رسید که حدود ۴۰ درصد آن واکسن دریافت نکرده و مابقی با میانگین سنی ۸۵ سال به بالا و دارای بیماری های زمینه‌ای بودند.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: در شرایط فعلی آمار بیماران بستری در بخش‌های کرونا به زیر ۱۰۰ نفر رسیده ولی همچنان تا یکی دو هفته دیگر این شرایط باقی است و مردم باید بدون ساده‌انگاری پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی گفت: باتوجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، تکمیل واکسیناسیون خصوصاً برای زایرین و و رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، داشتن تهویه مناسب در مکان‌های تجمعی و شست و شوی دست‌ها توصیه می‌شود.

احمدی تصریح کرد: با توجه به شیوع آبله میمونی در کشورهای همسایه و مشاهده قطعی یک مورد در استان خوزستان همجوار استان ما، بر رعایت بهداشت فردی و مقدم دانستن پیشگیری بر درمان تأکید نمود؛ وی از مردم خواست در صورت داشتن هر گونه دانه یا بثورات جلدی و تورم غدد لنفاوی حتماً به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha