استقبال 150 هزار دانش‌آموز از مراکز قرآنی اردن
کد خبر: 4081417
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

استقبال 150 هزار دانش‌آموز از مراکز قرآنی اردن

وزیر اوقاف اردن اعلام کرد بیش از 150 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مراکز قرآنی این کشور برای حفظ قرآن ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الغد، محمد الخلایله وزیر اوقاف، امور اسلامی و اماکن متبرکه اردن با اشاره به اینکه این وزارتخانه امسال نابینایان را در مراکز قرآنی در کنار سایر قرآن‌آموزان قرار داده است، گفت: امسال حدود 150 هزار دانش آموز دختر و پسر در گروه‌های سنی مختلف در مراکز قرآنی ثبت نام کرده‌اند.

وی در مراسم اختتامیه مراکز تابستانی حفظ قرآن کریم از برگزاری مجدد مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف جهان پس از توقف آن به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت اردن یکی از اولین کشورهای جهان بود که مسابقات قرآن کریم را برگزار کرد و این کشور حامی کتاب خدا و حافظان آن باقی ‌می‌ماند.

الخلایله افزود: وزارت اوقاف در رسالت، هویت و رویکرد خود، دعوت به سوی خداوند متعال را با حکمت و موعظه نیکو انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ما امروز بر سر سفره قرآن کریم، حاضریم و امیدواریم حاملان شایسته کتاب خدا باشیم.

الخلایله با اشاره به اینکه این وزارتخانه در زمینه چاپ قرآن کریم و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح داخلی و بین‌المللی تلاش کرده است، تاکید کرد: ما می‌خواهیم دانش‌آموزان نسلی قرآنی باشند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق قرآن کریم ما را به دلسوزی و حضور در بین همه و رفتار دلسوزانه با یکدیگر و تعامل خانواده و جامعه دعوت می‌کند، تأکید کرد: ما باید در رفتار و اخلاق و گفتار از کتاب خداوند متعال الگو بگیریم.

انتهای پیام
captcha