آغاز فرایند دوازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان
کد خبر: 4082247
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
جمال رحیمیان اعلام کرد

آغاز فرایند دوازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آغاز فرایند برگزاری دوازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران را اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه و معرفی دانشجویان برتر فداکار آذرماه سال جاری برپا خواهد شد.

آغار روند برگزاری دوازدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان ایران

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از برگزارکنندگان یازدهمین مراسم اهدای تندیس ملی فداکاری امروز چهارشنبه نهم شهریورماه با حضور جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و نمایندگان سازمان‌های همکار در این رویداد در تهران، محل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن قدردانی از همکاری و همدلی تمامی اعضای عضو انتخاب دانشجویان فداکار کشور گفت: فداکاری بی‌تردید زیباترین جلوه بروز و ظهور از جلوات وجودی انسان است و آنقدر فراگیر است که در همه ادیان و فرهنگ‌ها مورد تقدیس قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در جامعه ما که مبتنی بر ارزش‌های دینی به ویژه عاشورایی است، از خودگذشتگی جایگاه والاتری دارد و ما در این یازده دوره اعطای تندیس فداکاری در تلاشیم این زیبایی را به جامعه نشان دهیم و بگوییم با وجود تمامی سختی‌ها، افرادی هستند که حاضرند برای دیگران از خودگذشتگی کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خطاب به برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران گفت: کاری که شما به آن می‌پردازید در اصل ترویج معروفی است که در جامعه وجود دارد، شاید به چشم نیاید ولی ما بر خودمان فرض کرده‌ایم که در بین نسل دانشجو این زیبایی‌ را به رخ کشیم.

آغار روند برگزاری دوازدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان

وی اضافه کرد: برخی در جستجوی تاریکی و زشتی هستند تا آن را به تصویر بکشند، ما در تلاشیم زیبایی‌ها را به تصویر بکشیم. جوانی که در اوج نیازهای مادی و آرزوهایش می‌آید و جان خود را در معرض خطر قرار داده و یک مادر و فرزند را در شرایط سخت برف نجات می‌دهد و این جوان باید به جامعه معرفی شود.

رحیمیان با ابراز خرسندی از اینکه به لطف خدا و همت دست‌اندرکاران آئین اعطای تندیس فداکاری جایگاه و مخاطب خود را پیدا کرده است، گفت: به محض اینکه فراخوان را اعلام می‌کنیم، با ما تماس گرفته می‌شود و همین باعث شده کم کم امیدواری ما برای تداوم این مسیر فرهنگی، مقدس و معنوی بیشتر شود.

وی به این مسئله اشاره کرد که یازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری در اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: همانطور که می‌دانید یازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری باید سال 1400 برگزار می‌شد و به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد و اردیبهشت‌ماه سال جاری دوره یازدهم برگزارشد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی اعلام کرد: دوره دوازدهم را نیز امسال برگزار می‌کنیم. معمولاً اول شهریورماه فراخوان اعطای تندیس را داریم، اما امسال با 10 روز تأخیر فراخوان دوازدهمین دوره اعطای تندیس فداکاری اعلام می‌شود، امیدواریم با همکاری شما این تأخیر 10 روزه جبران و کارها به خوبی پیش برود.

آغار روند برگزاری دوازدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان

در ادامه رضا فریدزاده، مدیر اجرایی یازهمین دوره اعطای تندیس فداکاری از تمامی سازمان‌ها، نهادها و همکاران خود در برپایی دوره یازدهم تجلیل کرد. نمایندگان سازمان‌های همکار در معرفی دانشجویان فداکار نیز ضمن تجلیل از فعالیت‌های صورت گرفته در جهاددانشگاهی و برپایی این مراسم، نظرات و پیشنهادهای خود را اعلام کردند.

سپس با اعطای لوحی از نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان انتقال خون، سازمان بهزیستی کشور، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش،‌ سازمان دانشجویان ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان نظام پزشکی و مسئولان کمیته‌های مختلف برگزاری این دوره از اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان تجلیل شد.

در پایان مراسم نیز، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن دعوت از آموزش و پرورش برای عضویت دائم در این آئین گفت: بر اساس نظرسنجی که در ایسپا صورت گرفته است، مردم به معلمان و نیروی انتظامی بیش از سایر اقشار اعتماد دارند؛ این مسئله جایگاه مهم معلمان را در جامعه نشان می‌دهد و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در دوره‌های بعدی این آئین نیز حضور داشته و نمایندگان خود را معرفی کند.

وی آغار روند برگزاری دوازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران را اعلام کرد و گفت: آذرماه سال جاری دانشجویان فداکار کشور معرفی خواهند شد.

آغار روند برگزاری دوازدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان

انتهای پیام
captcha