عرضه «مهاجر سرزمین آفتاب» در نمایشگاه کتاب مسکو
کد خبر: 4083097
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

عرضه «مهاجر سرزمین آفتاب» در نمایشگاه کتاب مسکو

نویسنده همدانی از ارائه سه عنوان کتاب خود به زبان روسی در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد و گفت: در افتتاحیه این نمایشگاه از ترجمه روسی تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» رونمایی شد و در این نمایشگاه برای مخاطبان عرضه می‌شود.

رونمائی از کتاب حمید حسام نمایشگاه کتاب مسکوحمید حسام، نویسنده همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به حضورش در نمایشگاه کتاب مسکو در روسیه که اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: این نمایشگاه کتاب هر ساله برگزار می‌شود و امسال میزبان دو تن از نویسندگان همدانی است.

وی با اشاره به اینکه نویسندگانی به این نمایشگاه راه پیدا کرده‌اند که تعداد آثار بیشتری به زبان روسی دارند، بیان کرد: این کتب به انتخاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه ارائه می‌شود. بنده با سه عنوان کتاب و خانم بهناز ضرابی‌زاده با دو عنوان کتاب که به زبان روسی ترجمه شده است در این نمایشگاه حضور داریم.

حسام بیان کرد: کتاب‌های «مهاجر سرزمین آفتاب»، «آب هرگز نمی‌میرد» و «وقتی مهتاب گم شد» و دو جلد «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» از آثار خانم ضرابی‌زاده در این نمایشگاه رونمایی شده و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب خود با عنوان «مهاجر سرزمین آفتاب» که به‌تازگی صورت گرفته است، توضیح داد: مهاجر سرزمین آفتاب یکی از این سه کتاب ترجمه شده به زبان روسی است که با خوش‌فکری رایزن فرهنگی ایران، تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب که به زبان روسی ترجمه شد در افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مهمانان خارجی و مخاطبان مختلف رونمایی شد.

وی افزود: کتاب مهاجر سرزمین آفتاب داستان یک مادر شهید ژاپنی است به نام کونیکو یامامورا که با یک مرد ایرانی ازدواج کرده و صاحب فرزندی می‌شود که در جنگ تحمیلی علیه ایران به شهادت می‌رسد. کونیکو یامامورا صرفاً یک مادر نبود بلکه در بسیاری از زمینه‌ها در ایران فعالیت می‌کرد و به یک الگو تبدیل شد.

این نویسنده همدانی گفت: جمعه، 11 شهریورماه همزمان با اولین روز این نمایشگاه، نشستی با حضور دانشجویان فارسی‌زبان روسی رایزن فرهنگی برگزار شد، این مراسم که از شبکه یک روسیه پخش شد همراه با تحلیل و نقدی بر ادبیات پایداری ایران و دفاع مقدس ایران بود.

یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از جمعه، ۱۱ شهریور آغاز به‌کار کرده و تا ۱۴ شهریور در مرکز نمایشگاهی گوستینی دیور برپاست.

انتهای پیام
captcha