اعضای خبرگان اسفندماه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
کد خبر: 4083935
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
حجت‌الاسلام خاتمی در نشست خبری پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری:

اعضای خبرگان اسفندماه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

سخنگو و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری در خصوص دیدار اعضای خبرگان با مقام معظم رهبری، گفت: این دیدار در اجلاس اسفندماه برگزار می‌شود.

اعضای خبرگان اسفندماه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه دهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری عصر امروز، چهارشنبه 16 شهریور، در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار و بیانیه پایانی قرائت شد.

این اجلاسیه از صبح سه‌شنبه با نطق پیش از دستور آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، آغاز شد و در ادامه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، به عنوان مهمان ویژه این اجلاسیه، پیرامون اوضاع منطقه و روند مذاکرات لغو تحریم‌ها به ایراد سخن پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هئیت رئیسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد این جلسه، تکمیل اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود، گفت: الحمدلله یک قانون منظم برای انتخابات خبرگان نوشته شد.

وی اظهار کرد: این قانون دارای ۷ فصل و ۳۶ ماده است که بخشی از آن در اجلاس‌های گذشته بود و فصل ۶ و ۷ در این اجلاس به تصویب رسید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: فصل ۶ مربوط به قانون فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاب‌شوندگان و فصل ۷ نیز مربوط به شکایات و نحوه رسیدگی به شکایات بود که مواد مربوط به آن تصویب شد.

وی اظهار کرد: این اقدام نیز در راستای اعلام سیاست‌های انتخاباتی است که رهبر معظم انقلاب درباره همه انتخابات‌ها بیان فرموده بودند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این اجلاس همانند اجلاس‌های گذشته، ۱۴ ناطق سخنرانی کردند، افزود: الحمدلله این اجلاس از اجلاس‌های برجسته خبرگان بود که رئیس جمهور به عنوان نایب رییس خبرگان در تمام جلسات حضور داشتند.

وی در خصوص دیدار با مقام معظم رهبری نیز گفت: این دیدار در اجلاس خبرگان در اسفندماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه مهمانان مدعو نیز آقایان امیرعبداللهیان و باقری کنی بودند که امروز صبح و بعدازظهر سخنرانی کردند، گفت: ۱۳ نفر از اعضای خبرگان نیز نظرات خود را در فضایی صمیمی و منطقی بیان کردند.

انتهای پیام
captcha