برگزاری همایش «مجاهدان در غربت» در دامغان
کد خبر: 4085013
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

برگزاری همایش «مجاهدان در غربت» در دامغان

همایش بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در شب شهادت امام رضا(ع) به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

مجاهدان در غربتبه گزارش ایکنا از سمنان، محمد سالاریان، دبیر همایش «مجاهدان در غربت»، امروز ، 21 شهریور در جمع خبرنگاران از برگزاری هفتمین اجلاسیه مجاهدین در غربت، در شب شهادت امام رضا(ع) در دامغان خبر داد و گفت: هدف و محور این همایش، گرامیداشت نقش مجاهدانی است که از جان برای ترویج اسلام ناب محمدی(ص) در تمام دنیا تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: سه برنامه برای همایش مجاهدان در غربت تدارک دیده شده که در نقاط مختلف برگزار می‌شود که بر این اساس یکی از این برنامه‌ها، همایش علمی است که در دانشگاه علم و صنعت تهران در دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

دبیر همایش مجاهدان در غربت با تأکید بر اینکه از دو ماه قبل ۶۰ مقاله به کارگروه علمی دبیرخانه برگزاری همایش ارسال شده یادآور شد: دومین رویدادی که در این ایام برگزار می‌شود نمایشگاه مجاهدت‌های بزرگان و مبلغان دین مبین اسلام در غربت است.

سالاریان با تأکید بر اینکه این نمایشگاه موسوم به «از غربت تا قدرت» همزمان با هفته دفاع مقدس و از بیست و نهم شهریورماه در دامغان آغاز به کار خواهد کرد، افزود: عکس، تصویر، فیلم در زمره بخش‌های این نمایشگاه است.

به گفته وی این رویداد هم بحث‌های آموزشی و هم فرهنگی و هنری را در درون خود پوشش می‌دهد که از کشورهای مختلف دستاوردهای علمی از غربت درآوردن جبهه مقاومت به همایش ارسال شده و مورد بررسی و ارائه در نمایشگاه قرار گرفته است.

دبیر همایش مجاهدان در غربت با اشاره به اینکه در کنار نمایشگاه و همایش علمی سومین برنامه شاخص، اجلاسیه و اختتامیه است، یادآور شد: اختتامیه اجلاس چهارم مهرماه در دانشگاه دامغان با حضور راهبران گروه‌های جهاد و فعالان حوزه ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha