نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی بی‌بدیل است
کد خبر: 4090570
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی بی‌بدیل است

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گفت: نقش عشایر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در جهت ایجاد اشتغال و تولید بی‌بدیل و اثربخش است و باید این نقش را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار ضیاءالدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 17 مهر، در همایش تکریم از شبانان و گله‌داران عشایر بسیجی هرمزگان که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد یکی از عوامل امنیت ملی است و رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره بر مسئله اقتصاد و درون‌زایی آن به منظور استقلال در این عرصه تأکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه اصلی مقابله با تحریم‌های دشمنان علیه اقتصاد کشورمان است، افزود: نقش عشایر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در جهت ایجاد اشتغال و تولید بی‌بدیل و اثربخش است و باید این نقش را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

حزنی ضمن تقدیر از نقش شبانان، گله‌داران و سران ایلات و طوایف که با وجود تمامی مشکلات در زمینه تأمین نیازهای کشور گام برمی‌دارند، عنوان کرد: عشایر در تمامی دوران نقش اساسی و تأثیرگذاری را در انقلاب اسلامی داشته‌اند و این نقش همچنان وجود دارد. امام راحل به راستی عشایر را ذخایر انقلاب خواند؛ چراکه عشایر سابقه‌ای طولانی و درخشان در مبارزه با استکبار و تجاوزگری در قبل و بعد از انقلاب داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش عشایر در معادلات سیاسی و اجتماعی و نیز در تأمین امنیت مرزها، تصریح کرد: اقدامات دشمنان اسلام در برهم زدن اتحاد و همبستگی عشایر و طوایف همواره با روحیه ایمان و بصیرت عشایر کشورمان به شکست انجامیده و مکر و حیله آنان به کوه غیرت و صلابت عشایر با ایمان کشورمان برخورد کرده و ناکام مانده است.

حزنی یادآور شد: راه رسیدن به پایداری در اقتصاد کشورمان، اقتصاد مقاومتی است؛ اقتصادی درون‌زا که بتواند نیازهای اصلی خود را تأمین و با اشتغال و تولید پایدار، سبب رفع بیکاری در جامعه شود و تک‌تک عناصر جامعه، نقش خود را در اقتصاد ملی بدانند و بدان با جدیت مشغول باشند. تأمین امنیت غذایی با کمک عشایر کشورمان نیز بسیار مهم بوده و باید با حمایت‌های لازم به حفظ و ارتقای تولید محصولات دامی از سوی این قشر کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha