هنر انقلابی منفعل نیست
کد خبر: 4091529
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷

هنر انقلابی منفعل نیست

نویسنده و کارگردان نمایشواره سلام فرمانده گفت: این رسالت هنر است که در برابر فعالیت شبانه‌روزی جبهه دشمن منفعل نبوده و بتواند مشکلات و مصائبی را که جامعه غرب برای کشورهای مسلمان منطقه رقم زده است به گوش جهانیان به‌ویژه نسل‌ جدید و جوان ایران برساند.

نمایشواره سلام فرماندهالماس پویامنش، نویسنده و کارگردان نمایشواره «سلام فرمانده» در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین با بیان اینکه این نمایشواره از ۲۳ مهرماه در شهر قزوین روی صحنه خواهد رفت، اظهار کرد: این رسالت هنر است که در برابر فعالیت شبانه‌روزی جبهه دشمن منفعل نبوده و بتواند مشکلات و مصائبی را که جامعه غرب برای کشورهای مسلمان منطقه رقم زده است به گوش جهانیان به‌ویژه نسل‌ جدید و جوان ایران برساند.

وی بیان کرد: اتاق فکر آمریکا و صهیونیست در نظر دارد خاطرات تلخی را که برای ملت‌های مظلوم و ستمدیده منطقه و مسلمانان جهان به‌وجود آورده از اذهان دهه هشتادی و نودی ما پاک کرده و این‌گونه القا کند که نقض حقوق بشر و کشتار کودکان و نسل‌کشی مسلمانان توهمات ذهن جمهوری اسلامی است و دروغی بیش نیست. عرصه هنر، عرصه جهاد تبیین است و ما باید در قالب و زبان هنر خیلی از حقایق را برای نسل جدید نهادینه کنیم.

نویسنده و کارگردان نمایشواره سلام فرمانده تشریح کرد: پرده‌های ۹گانه این نمایشواره مشکلات و سختی‌هایی که استکبار برای کشورهای مسلمان و فرزندان مظلوم آن‌ها ایجاد کرده را به تصویر می‌کشد و از این ظلم‌ها به محضر امام زمان(عج) استغاثه برده و ظهورش را آرزو می‌کند و در صحنه‌ای نقش حاج قاسم به میدان می‌آید و در مقابل داعش ایستاده و از مظلوم دفاع می‌کند.

وی یادآور شد: حاج قاسم با شهادتش پیام ایستادگی و رشادت و آزادگی را به ملت ایران و مردم جهان مخابره کرد. دشمنان می‌خواهند خون حاج قاسم فراموش شود و در تلاش هستند آنچه گفتمان قوی نظام مقدس جمهوری اسلامی است از اذهان ملت‌های مسلمان محو شود، اما ما نخواهیم گذاشت این اتفاق بیفتد. این نمایشواره را به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم می‌کنیم و تا آخرین لحظه برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ظهور حضرت مهدی (عج) تلاش خواهیم کرد.

نمایشواره «سلام فرمانده» درس تاریخ است

پویامنش تأکید کرد: نمایشواره سلام فرمانده، یک درس دو ساعته تاریخ‌شناسی برای دانش‌آموزان است تا اندیشه کنند و با تورق حوادث تاریخی، چهره واقعی آمریکا را بشناسند. آمریکا چیزی که در فیلم‌ها می‌بینند نیست، آمریکای اصلی اتفاقاتی است که در یمن و بحرین و حلبچه و فلسطین افتاده و خون‌های بی‌گناهی است که به دست این خونخواران بر زمین ریخته شده است. این چهره واقعی آمریکاست که نسل جدید باید از آن آگاه شود.

وی بیان کرد: نسل جوان بداند که دشمنان اغتشاشات کف خیابان‌های ما را طراحی کردند و در پس آن دلسوزی وجود ندارد. آن‌ها با برنامه‌ریزی مشکلاتی را برای کشور‌ها ایجاد می‌کنند و اگر دستشان به ایران برسد جوی خون راه می‌اندازند مشابه همان اتفاقاتی که برای کشورهای همسایه ما رقم خورد، این موضوعات برای نسل جدید و دانش‌آموز باید تبیین شود.

این نویسنده در خصوص طرح پوستر این نمایشواره توضیح داد: طرح کُره‌ خونی که برای این نمایشواره در نظر گرفته شده جنگ‌ها و مصیبت‌های وارد شده به کشورهای اسلامی است. نور حلال مانند زرد رنگ، ظهور امام زمان(عج) است و بعد از آن نور آبی، بیانگر صلح و امنیتی است که با ظهور به ارمغان خواهد آمد.

وی با بیان اینکه نمایشواره سلام فرمانده، پیوست فرهنگی برای سرود سلام فرمانده است، گفت: سلام فرمانده با توجه به آهنگین بودن برای مردم نهادینه شد. این جریان نباید متوقف شود، چراکه مفهوم، بیان و گفتمان جدیدی را برای دهه نودی‌ها به ارمغان آورده است و باید پیوسته ادامه داشته باشد.

پویامنش در ادامه در خصوص تیمی که برای این نمایش روی صحنه خواهند رفت، بیان کرد: اعضای تیم با فراخوان عمومی به هم رسیده‌اند و بسیاری از آن‌ها آماتور هستند و کارگاه آموزشی یک ماهه برای آن‌ها برگزار شده است، بسیاری از آن‌ها با جمع خانواده در این کار مهدوی شرکت می‌کنند و با وضو سر برنامه حاضر می‌شوند.

نویسنده و کارگردان نمایشواره سلام فرمانده در پایان گفت: ۳۰۰۰ قطعه بلیط به‌صورت رایگان برای استفاده همشهریان در نظر گرفته شده و مخاطبان آن دانش‌آموزان دهه هشتادی و دهه نودی هستند. از تاریخ شنبه 23 مهرماه از ساعت ۱۹:۳۰ این تئاتر به روی صحنه خواهد رفت و استان‌های زنجان، همدان، آذربایجان غربی و کردستان خواستار اجرای این نمایشواره در استان‌های خود هستند.

انتهای پیام
captcha