پیش‌دبستانی مهدالرضا(ع) در 3 مسجد قم افتتاح شد
کد خبر: 4092727
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۳

پیش‌دبستانی مهدالرضا(ع) در 3 مسجد قم افتتاح شد

پیش‌دبستانی مهدالرضا(ع) به همت خادمیاران و یاوران رضوی کانون مدافعان زینبی، در سه مسجد جوادالائمه(ع) بلوار عطاران، مسجد علی بن ابیطالب(ع) محله بنیاد و مسجد خاتم منطقه پردیسان قم افتتاح شد.

افتتاح پیش‌دبستانی مهدالرضا(ع)به گزارش ایکنا از قم، پیش‌دبستانی مهدالرضا(ع) در سال تحصیلی 1401_ 1402، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر تکیه‌ای، دبیر کانون‌های خدمت رضوی و محمدعلی اسدتاش، نماینده آستان قدس رضوی و مسئول مهدالرضا در استان قم، خادمیاران و یاوران رضوی کانون مدافعان زینبی، نوآموزان و مادران‌شان روز گذشته، 26 مهرماه در مسجد جوادالائمه(ع) بلوار عطاران قم افتتاح شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر تکیه‌ای، دبیر کانون‌های خدمت رضوی ضمن قدردانی از مربیان مهدالرضا(ع)، خادمیاران، یاوران رضوی، مادران و کسانی که در برپایی این مهدالرضا(ع) همکاری کردند، اظهار کرد: کودکان از این سن و قبل از سوادآموزى با زبان قصه و هنر و جذاب مربى، با قرآن ‌و آیات الهی آشنا می‌شوند و آیات در قلب و جانشان رسوخ می‌کند که این آشنایی می‌تواند مایه سعادت و هدایت فرزندان تا آخر عمر شود و بهشت جاوید خداوند از آن این فرزندان و مادرانی است که آنان را به این مسیر هدایت کردند.

محمدعلی اسدتاش، مسئول مهدالرضا در استان قم نیز در ادامه ضمن برگزاری مسابقه و بیان سخنانی اظهار کرد: در دوره آموزش مربی دانشگاه قم که با تدریس استاد محسنی و با حضور ۵۵ شرکت‌کننده در تابستان امسال برگزار شد، ۴۵ نفر موفق به گذراندن این دوره شدن که در این میان 10 نفر به‌عنوان برترین‌ها معرفی شدند.

در پایان مراسم هدیه‌های متبرکی امام رضا(ع) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر تکیه‌ای و محمدعلی اسدتاش به نوآموزان تقدیم شد.

همچنین در هفته گذشته مراسم افتتاحیه مهدالرضا(ع) در مسجد علی بن ابیطالب(ع) محله بنیاد و مسجد خاتم منطقه پردیسان با حضور مسئول پایگاه بسیج، مادرها و نوگلان قرآنی برگزار شد.

یادآور می‌شود، مهدالرضا(ع) یک دوره آموزش قرآن کاربردی کاملاً مبتنی بر مبانی علمی و پژوهشی تجربه شده، برای آشنایی نونهالان با روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی و در فضایی شاد و مفرح است که قرآن‌آموز به‌صورت غیرمستقیم در کلاسی که سراسر قصه و بازی است با مفاهیمی از قبیل زبان‌آموزی، مفاهیم ریاضی، مفاهیم علوم، مفاهیم اجتماعی، هنر و تربیت بدنی در قالب درس‌هایی که مربیان مهدالرضا(ع) با هنرمندی و تلاش به آن‌ها می‌آموزند، آشنا می‌شوند.

هدف از گسترش و توسعه کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن کریم به نونهالان مهدالرضا(ع) آموزش مفاهیم پیش‌دبستانی با محوریت قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha