رشد صنعت چاپ با توسعه فرهنگی ارتباط تنگاتنگی دارد
کد خبر: 4093296
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰

رشد صنعت چاپ با توسعه فرهنگی ارتباط تنگاتنگی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، صنعت چاپ را پیش‌ران جریان فرهنگ در استان عنوان کرد و گفت: این صنعت به جهت ارزآوری و ایجاد اشتغال در سطح استان از اهمیت والایی برخوردار است.

سید قاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سید قاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه، 28 مهرماه، در جشنواره صنعت چاپ، گفت: نسبت دقیقی بین توسعه فرهنگ و رشد صنعت چاپ برقرار است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه تبریز و آذربایجان در حوزه چاپ دارای پیشنه‌ای غنی و قوی است اما این سبقه و دیرینه به تنهایی نمی‌تواند در تعالی و بالندگی این هنر صنعت موثر باشد و ما برای اینکه از جریان روز چاپ دنیا عقب نمانیم، نیازمند و مجبور به نوآوری در این عرصه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر، مهمترین اصل که در بین بنگاههای اقتصادی در جریان است، اصل رقابت است و ما برای حفظ و بهره‌گیری از فرصت‌های بین‌المللی،‌ منطقه‌ای و ملی باید از اصل رقابت در عرصه چاپ پیروی کنیم.

ناظمی تاکید کرد: بازار امروز دنیا در عرصه چاپ نیازمند مطالعه، به روز بودن و تلاش است و فعالان حوزه چاپ و تشکل‌ها و اتحادیه‌های این حوزه باید به عرصه‌های بین‌االمللی بیاندیشند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، صنعت چاپ را پیش‌ران جریان فرهنگ در استان عنوان کرد و گفت: این صنعت به جهت ارزآوری و ایجاد اشتغال در سطح استان از اهمیت والایی برخوردار است و بهره‌گیری از تکنولوژی روز در این عرصه در دهه‌های اخیر برکات بسیاری را به همراه داشته و ما ثمرات و برکات آن را در جریان توسعه و صادرات مشاهده می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با اهتمام اهالی صنعت چاپ استان و همراهی و همکارهای نهادهای دولتی چون سازمان صمت و بانکها زمینه برای تعالی بیش از پیش هنر صنعت چاپ فراهم گردد.

ناظمی گفت: توانمندی‌های آذربایجان و تبریز در عرصه صنعت چاپ باید جدی گرفته شود تا شاهد درخشش بیش از پیش در این عرصه باشیم.

وی تاکید کرد: از جمله امکاناتی که می‌تواند به توسعه صنعت چاپ کمک کند بهره‌گیری از امکانات صندوق ملی است و این صندوق می‌تواند در صورت ارائه طرحهای مناسب از این طرحها حمایت نماید.

انتهای پیام
captcha